חדשות בארץ

מפכ"ל המשטרה: "הרגשתי רע כשראיתי את הסרטונים"

רנ"צ רוני אלשיך התייחס לאלימות המשטרתית במהלך ההפגנה בירושלים. "בסרטונים שראיתי יש אירועים שעל פניו הפעלת הכוח בהם מצד השוטרים לא הייתה מוצדקת", ציין

  • כ"ז אלול התשע"ז
רנ"צ רוני אלשיך (צילום: פלאש 90)רנ"צ רוני אלשיך (צילום: פלאש 90)
אא

רנ"צ רוני אלשיך התייחס הבוקר (שני) לאלימות הקיצונית שהפעילו אמש השוטרים במהלך ההפגנה בירושלים, והודה: "הפעלת הכוח בהם מצד השוטרים לא הייתה מוצדקת. הדברים ייבדקו".

"הרגשתי רע מאוד כשצפיתי בסרטונים", אמר אלשיך בטקס הרמת כוסית לרגל השנה החדשה. "יש פה שוטרים שיעמדו לדין. על פניו היו אירועי אלימות לא מוצדקים מצד השוטרים בשטח". אלשיך הבטיח כי "הנושא ייבדק לעומקו. כשגם אם היו מי מהמפגינים שנהגו באלימות – אסור להמעיט בחומרת האירוע כפי שזה נראה בסרטונים. אני מצפה משוטר לא לאבד שליטה".

גם השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לסוגיה במהלך הטקס. "התמונות מראות אובדן שליטה, שימוש בכוח בלתי סביר, ואת הדברים האלה, אלא אם כן יש עיוות מוחלט של הסרטון, השוטרים יאלצו להסביר במחלקה לחקירות שוטרים", אמר השר לבטחון פנים.

"טוב עשתה המשטרה שאתמול לאחר שהסרטונים הללו הופצו היא הודיעה בעצמה שהיא מעבירה את הסרטונים ואת האירועים לבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים". הוסיף ארדן. "לשוטר מותר להפעיל כוח במסגרת תפקידו, הכוח הזה הכרחי לביטחון ולסדר אך אין מקום לאיבוד עשתונות ולהפעלת כוח שלא לצורך. וכאשר יש מקרים שנראים ככאלה יש חובה לברר אותם עד תום לעשות תיקון. וכך, צריך להודות, נראו אתמול חלק מהמקרים שתועדו בהפגנות החרדים בירושלים".

מהמשטרה נמסר לאחר ההפגנה כי "המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה תשעה מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים".

תגיות:רוני אלשיךהפגנהשוטרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה