חדשות בעולם

הנשיא טראמפ בשיחת טלפון עם רבנים לקראת ראש השנה: "גאה לעמוד לצד העם היהודי"

בשיחה המסורתית לרגל השנה החדשה שיגר הנשיא איחולי שנה טובה לרבנים ומנהיגים יהודים וחזר על מחויבותו כלפי העם היהודי ומדינת ישראל

  • כ"ז אלול התשע"ז
(צילום: הבית הלבן)(צילום: הבית הלבן)
אא

כבר עשורים נהוג בארצות הברית כי הנשיא המכהן מקיים לפני ראש השנה שיחת טלפון עם רבנים ומנהיגים יהודים מרחבי ארצות הברית. ביום שישי האחרון התקיימה שיחת הטלפון המסורתית הזו בשינוי אחד בולט: רק רבנים ומנהיגי קהילות אורתודוקסיים השתתפו בה, אחרי שמנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים החליטו להחרים את טראמפ על רקע 'גינוי לא מספק' לניאו נאצים האמריקאים. הרבנים האורתודוקסים, מצידם, אמרו שאינם מתכוונים לקחת סיכון ולהעליב את הנשיא האמריקאי, שלתמיכתו הם זקוקים בנושאים כמו בטחון יהודי ארה"ב ועמידה לצד ישראל.

בשיחה שהתקיימה, כאמור, ביום שישי האחרון, השתתף גם חתנו היהודי של הנשיא, ג'ארד קושנר.

במהלך השיחה, הביע טראמפ 'הערצה עמוקה לעם היהודי שסבל רדיפות שאי אפשר לדמיין במשך מאות שנים', ודיבר על התרשמותו מהמנהג היהודי להקדיש את החשנה החדשה ל'הקדשת החיים חדש לערכים החשובים לכם'.

טראמפ חזר והדגיש גם את תמיכתו החד-משמעית במדינת ישראל. "אני גאה לעמוד לצידו של העם היהודי ולצידה של ידידתנו ובת בריתנו היקרה, מדינת ישראל", כך אמר. הוא הביע תקווה להשיג התקדמות משמעותית במשא ומתן בין ישראל והפלשתינים במהלך השנה הקרובה.

"אני אסיר תודה על ההיסטוריה, התרבות, והערכים, שהעם היהודי העניק לציביליזציה האנושית", אמר טראמפ. "אנחנו מגלים בחריפות את אלה המחפשים לעורר אנטישמיות או להפיץ כל סוג של דיבה ושנאה, ואנחנו נוודא שהקהילות היהודיות שעומדות בפני איומים מוגנות כראוי".

קושנר, שהציג את הנשיא טראמפ בתחילת השיחה, אמר כי: "כל מי שמכיר את הנשיא מבין שהוא גאה מאד בכך שיש לו בת יהודייה ונכדים יהודים. האהבה והכבוד שלו לעם היהודי הם לא רק עבור המשפחה שלו אלא כלפי כל הקהילות היהודיות בארה"ב".

תגיות:העם היהודידונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה