חדשות יהדות

יהורם גאון: "זוכר את אלול כחודש של סליחות, ואימה גדולה עד יום הכיפורים"

בריאיון שהעניק לעמי מיימון העלה גאון זכרונות מסבו המקובל הירושלמי, ומתחושת אימת הדין שהיתה אופפת אותו כילד עד שקיעת החמה של יום הכיפורים

  • כ"ז אלול התשע"ז
יהורם גאון (צילום: פלאש 90)יהורם גאון (צילום: פלאש 90)
אא
 
מהו אלול עבור יהורם גאון? בריאיון שהעניק יחד עם עובדיה חממה לעמי מיימון ברדיו קול ברמה, סיפר גאון כי אלול מתקשר ישירות לזכרונות הילדות שלו: "אלול שלי זה כמובן הליכה לסליחות ביחד עם אבי לבית כנסת בקריית משה, ואיך שומעים את הסליחות ממרחקים. כילד בבית מאד מסורתי בירושלים - לצורך ההשכלה, סבי היה מקובל, אחד מעשרה בישיבת המקובלים של בית אל בירושלים - אלול היה חודש של סליחות, אחרי זה ראש השנה, ואז עשרה ימים של אימה גדולה עד יום הכיפורים. ממש זוכר איך הייתי כילד מבוהל ומפוחד עד שעות הנעילה של השמש בצמרות העצים כי נחתם גורל וגזר דין. אני די מצר על כך שילדים של היום מפסידים את החוויה העצומה הזו, שלילד היא חוויה אדירה שמפרה ומחייה אותו".

הקטע שהכי תופס אותו בתפילות הימים הנוראים הוא מספר, הוא : 'אל מלך יושב על כסא רחמים ומתנהג בחסידות'. עובדיה חממה העיד מצידו כי גאון עצמו מפליא לשיר את התפילה הזו ביום כיפור וקולו מרעיד את קירות בית הכנסת.

הריאיון שנתנו יחד גאון וחממה נערך לרגל יציאת הסינגל 'דרכי נועם' מתוך דיסק חדש של שירי חודש שצפוי לצאת בקרוב. "יהורם הוא השופר הישראלי האדיר ביותר שיש לנו", אומר חממה. "כשהוא שר את ברכת כהנים, או 'ברגע קטן'...זה בשבילי סגירת מעגל ושליחות אדירה".

גאון מצידו אומר: "שואלים אותי אם אני מתחזק או חוזר בתשובה, והתשובה היא שאני לא חוזר לשום מקום כי הייתי שם תמיד ושם אני נמצא מאז אותו יום בו ביקרתי את סבי המקובל בעיר העתיקה, ועכשיו אני פוגש אותו שוב כשאני שר את השירים הללו. אני שם כל הזמן".

תגיות:אלוליהורם גאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה