חדשות בעולם

מלך ירדן: "על ישראל לסיים בהקדם את חקירת אירוע הירי בשגרירות בעמאן"

ירדן דורשת בתוקף שישראל תסיים בהקדם את חקירת אירוע הירי בשגרירות בעמאן, על מנת "להשיב את היחסים למסלולם"

  • כ"ז אלול התשע"ז
עבדאללה מלך ירדן (צילום ארכיון: shutterstock)עבדאללה מלך ירדן (צילום ארכיון: shutterstock)
אא

עבדאללה מלך ירדן קיים פגישה עם מנהיגים יהודים בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי ירדן דורשת בתוקף שישראל תסיים בהקדם את חקירת אירוע הירי בשגרירות בעמאן.

מלך ירדן התייחס לתקרית שאירעה בשגרירות הישראלית בעמאן, במהלכה הותקף מאבטח ישראלי ובתגובה הרג המאבטח שני ירדנים, אחד מהם רופא אוהד ישראל ששהה בזירת האירוע. "בין אם המאבטח יצא זכאי ובין אם יצא אשם – צריך לסיים את זה", אמר עבדאללה, "כדי להשיב את היחסים למסלולם".

במהלך הפגישה הביע מלך ירדן סיפוק מגישתו של טראמפ בנושא הסכסוך היהודי – פלסטיני, והביע חשש גדול מנוכחותו של אירן בסוריה.

היום, בשעה 20:00 לפי שעון ישראל, צפוי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. למחרת, ביום רביעי, ייפגש טראמפ עם מלך ירדן עבדאללה, ולאחר מכן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במהלך פגישת טראמפ – נתניהו ידונו השניים בשני נושאים מרכזיים: סוגיית הגרעין האיראני והתבססותה של איראן בסוריה והניסיונות לחדש את תהליך השלום.

בסביבת ראש הממשלה נתניהו אומרים כי הוא יבקש מטראמפ להקדיש את הפגישה לנושא האיראני. הוא ידרוש כי ארה"ב תפעל לשנות את הסכם הגרעין באופן שיהדק את הלחץ על איראן או לבטלו כליל.

אמש נועד חתנו היהודי של טראמפ והיועץ המיוחד שלו, ג'ארד קושנר, עם ראש הממשלה נתניהו, לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב. בפגישה השתתפו גם שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט.

כזכור, קושנר וגרינבלט ביקרו בישראל פעמים רבות בחודשים האחרונים בניסיון לייצר בסיס שיביא לפגישה בין ראש הממשלה ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - בחסות אמריקנית. עד כה לא הצליחו השניים במאמציהם.

תגיות:מלך ירדןישראלעבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה