חדשות בארץ

מקצרים את תקופת המאסר לקטינים?

השרה איילת שקד והשר גלעד ארדן פועלים לקיצור תקופת המאסר של קטינים משני שליש לחצי

בעיגול: איילת שקד (צילום: פלאש 90)בעיגול: איילת שקד (צילום: פלאש 90)
אא

75% מבני נוער אשר מרצים תקופת מאסר – חוזרים לכלא לאחר שחרורם, זאת לעומת 40% מן האסירים הבוגרים. לאחרונה הגיש ח"כ דב חנין הצעת חוק פרטית הנוגעת לנושא זה.

בעקבות זאת, בוחנים השרים איילת שקד וגלעד ארדן, כל אחד בנפד, אפשרות לתיקון חוק אשר יאפשר קיצור של תקופת המאסר לקטינים לחצי. נכון להיום, קטין יכול להשתחרר ממאסר לאחר ריצוי של שני שלישים מתקופת מאסרו. התיקון לחוק, אם יתקבל, יאפשר לקטין להשתחרר כבר לאחר ריצוי של מחצית מתקופת המאסר. בשבוע שעבר כנסה השרה שקד ישיבה עם גורמים מקצועיים רבים, על מנת לבחון את הנושא.

גורמים שונים בישיבה טוענים כי יש לקיצור תקופת המאסר תמריץ עבור הקטינים להשתתף בתוכניות שיקום לאסירים – כאשר כיום תמריץ כזה הוא שולי וכמעט לא קיים.

בסיום הפגישה הוכרז על הקמה של צוות מקצועי בראשות משרד המשפטים, שבו ייבחנו סוגיות שונות הנוגעות לתיקון המדובר, כמו למשל מסגרות שיקומיות לקטינים ורצף טיפולי, תוכניות שיקום לחלקים מוקדמים של מאסר, וגם הגדרה שונה למושג "קטין" בחוק, בניסיון לכלול בתיקון המדובר גם "בוגר צעיר".

גם במשרד לביטחון פנים מנסים לפעול לתיקון לחוק באופן דומה. השר ארדן, אשר מוביל את המהלך, מנסה להוביל שינויים נוספים, כמו אפשרות לשוטרים לרשום דו"חות וקנס כספי על עבירות ראשונות של הימורים בלתי חוקיים והשתתפות בהפגנות בלתי חוקיות.

בכל הנוגע לקיצור תקופת המאסר, מעלה השר ארדן נימוק נוסף לנימוקים של שיקום האסירים: התמודדות עם הצפיפות הקיימת בבתי הכלא בישראל, ועם תנאי הכליאה הקיימים כיום לאסירים. הניסיון ליצור את התיקון בחוק, אומר ארדן, מגיע בעקבות פסק הדין של השופט העליון, אליקים רובינשטיין, לפני פרישתו – בו קבע כי יש להגדיל את שטח המחיה הממוצע של אסיר בישראל. רובינשטיין מנה דרכים שונות שבהן ניתן יהיה לבצע את הפסק הזה, כאשר אחת הדרכים שמנה היא הפחתה של מספר המעצרים או קיצור של תקופת המאסר.

תיקון נוסף שמציע השר ארדן הוא המרה של עונש מאסר בעבודות שירות בעונש של עד 9 חודשי מאסר, ולא 6 חודשי מאסר, כפי שנהוג כיום. גם רישום קנסות כספיים עבור מפגינים ומהמרים בלתי חוקיים נועד להקטין את מספר האסירים.

תגיות:מאסראיילת שקדקטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה