חדשות בארץ

חמאס בהודעה נדירה: "מוכנים לפרק את הממשלה בעזה"

ארגון הטרור חמאס נענה למאמצי התיווך של מצרים, והודיע כי הוא מוכן לפרק את הממשלה שלו בעזה ולהקים ממשלת אחדות

  • כ"ו אלול התשע"ז
הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: פלאש 90)הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון הטרור חמאס הודיע הלילה (ראשון) על פירוק הוועדה המנהלית ששולטת ברצועת עזה. הסיבה: הרצון להפסקת הסנקציות שמוטלות על הרצועה בעקבות כך.

הוועדה המנהלית שימשה כממשלת צללים ברצועה ועל פירוקה הוחלט במסגרת השיחות שקיימו בכירי ארגון החמאס עם גורמים במודיעין המצרי.

כזכור, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן החל להפעיל סנקציות קשות נגד חמאס - ובראשן הפסקת הזרמת התשלום על אספקת החשמל הישראלית לרצועת עזה, קיצוץ משכורות פקידי הממשלה בעזה והפסקה כמעט מוחלטת של מעבר חולים שזקוקים לטיפול רפואי דחוף בבתי חולים בישראל או בגדה המערבית. הסנקציות הללו - יחד עם הפסקת אספקת הסולר מהרשות הפלסטינית לתחנת הכוח ברצועה - הובילו למשבר החשמל שפרץ ברצועה בתחילת הקיץ.

חמאס הודיע כי ההכרזה על פירוק הועדה המנהלית מהווה תשובה שלו למאמצים המצריים. הארגון קרא לממשלת האחדות הפלסטינית היושבת ברמאללה לפעול ברצועת עזה באופן מיידי, ולקיים את משימותיה ותפקידה - לאחר 10 שנות נתק. 

בהודעה רשמית שפרסם חמאס נכתב כי אנשי הארגון "מוכנים לקיים דיאלוג מול ארגון פת"ח במטרה לקדם פיוס בחברה הפלסטינית". עוד הודיעו בחמאס, כי יהיו מוכנים ללכת לבחירות כלליות בעזה ובאיו"ש, לראשונה מאז 2007.

עוד הודה חמאס ל"מאמצי התיווך הנדיבים" של מצרים, אשר ניסו "להשיג אחדות לאומית".

בימים אלו נמצאות בקהיר משלחות של שני הארגונים, מטעם חמאס נמצאים בכירי הארגון ברצועה ובחו"ל, ובראשם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר. במשלחת פתח נמצאים בכירי ההנהגה עזאם אל-אחמד, המחזיק בתיק הפיוס מטעם פתח, וחוסיין א-שייח.

תגיות:חמאסעזהממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה