חדשות יהדות

מה נמצא במזוזה שהובאה לבדיקה אחרי 50 שנה?

במסגרת מבצע בדיקת מזוזות לחודש אלול, הגיעה אליו מזוזה ייחודית בת 50 שנה. כשפתח את המזוזה, הופתע הבודק לראות בתוכה קרעים של תפילת 'שמע ישראל' מתוך הסידור, במקום את הקלף הרגיל

המזוזה שהובאה לבדיקה אחרי 50 שנה (צילום: עמוד הפייסבוק של בית חב"ד)המזוזה שהובאה לבדיקה אחרי 50 שנה (צילום: עמוד הפייסבוק של בית חב"ד)
אא

סיפור מרגש במיוחד התרחש אתמול (ד') בבית חב"ד ביישוב בני עייש – שבמסגרת מבצע בדיקת מזוזות לחודש אלול, הגיעה אליו מזוזה ייחודית בת 50 שנה. כשפתח את המזוזה, הופתע הבודק לראות בתוכה קרעים של תפילת 'שמע ישראל' מתוך הסידור, במקום את הקלף הרגיל.

וכשהתעניין עם בעלת המזוזה מאין היא הגיעה, שמע את הסיפור המרגש הבא: בשנת 1967, קצת לפני מלחמת ששת הימים, דודתה של אותה אישה קיבלה אישור לבקר בארץ ישראל. כשהגיעה ארצה, התברר שהיא אינה יכולה לחזור לביתה היות והמלחמה כבר פרצה, והקשר בין ישראל לבין שלטונות ברית המועצות נותק.

האישה לא התייאשה, ואיכשהו הצליחה לחזור לברית המועצות דרך אונייה שהפליגה מקפריסין – לא לפני שרכשה בארץ מזוזה, שהייתה יקרת המציאות בארצה באותם ימים וכמעט שלא ניתן היה להשיגה.

על המזוזה שילמה הגברת במיטב כספה, וכשהגיעה לביתה קיבעה אותה על הדלת – ולו רק להזכיר לה גם בזמנים הקשים שהיא יהודייה. כידוע, השלטון ברוסיה של אותם ימים היה נוקשה ביותר, וכל גילוי כזה של הצהרה דתית יכול היה לעלות לה בחייה ממש, אולם הדודה עשתה מסירות נפש בעניין ולא שתה ליבה אל הסכנות שעלולות לארוב לה.

לדברי הרב קרניאל הייתה זו מסירות נפש שאפיינה את רוב היהודים שחיו אז בברית המועצות, שגם כאשר הקרובים שלהם עלו ארצה, הם לא שכחו לקחת עמם את תשמישי הקדושה והמזוזות עליהן מסרו נפשם.

תגיות:מזוזהבדיקהאלולסידורקלף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה