חדשות בארץ

הקרב הגדול על פסקת ההתגברות: מה יהיה בגורל הקואליציה?

בכנסת מעריכים כי הקרב על פסקת ההתגברות יעסיק את המערכת הפוליטית בשנה הקרובה. בליכוד מבהירים: "אנחנו תומכים בחוק. השאלה מה יעשו ליברמן וכחלון"

  • כ"ג אלול התשע"ז
כחלון וליברמן. (צילום: פלאש 90)כחלון וליברמן. (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי), יומיים לאחר פסילת חוק הגיוס ע"י בג"ץ, המפלגות החרדיות נערכות לקרב הגדול. ההערכה היא שהנושא יעסיק את המערכת הפוליטית לאורך השנה הקרובה, כשלא מן הנמנע שהוא זה שיקבע את המשך שרידותה של הקואליציה.

בראיון שהעניק הבוקר לגלי צה"ל, אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי "המפתח לקואליציה נמצא בידי ליברמן וכחלון. מפלגת הליכוד תומכת בפסקת ההתגברות המאפשרת לממשלה לאכוף את פסיקת בג"ץ".

המתח הגדול כרגע הוא מה יעשו מפלגות 'כולנו' ו'ישראל ביתנו'. על כך אמר אמש השר יעקב ליצמן כי כחלון התחייב בפניו שיתמוך ביוזמה, אך קיים חשש שהוא ייכנע לבסוף ללחצים תקשורתיים שעוד יופעלו מן הסתם. גם בנוגע לליברמן שאותת אמש על תמיכתו ביוזמה קיים חשש דומה.

אמש התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן להחלטת בג"צ על פסילת התיקון לחוק הגיוס.

במהלך הרמת כוסית של חברי מפלגתו לקראת השנה החדשה, אמר שר הביטחון כי "אני לא מתכוון להכניס לכלא אף אחד. אם אנחנו רוצים להיות יעילים ואפקטיביים ולאו דווקא את הסרבנים להפוך לגיבורים, צריך לעשות את זה בחוכמה. אני יכול לרשום לכל אחד מהם רישום פלילי, אני יכול לדרוש מהמדינה לא לסבסד אף אחד מהם בשום מלגה. אני לא חייב לסבסד, לא אוניברסיטה ולא ישיבה ולא מכינה ולא מכללה שהיא מקבלת סרבני שירות".

"כל מי שמגיע לגיל 18 חייב להתגייס", קבע שר הביטחון. "אנחנו לא נלחמים נגד חרדים ולא נגד בית המשפט העליון, אנחנו משתדלים לגשת לבעיה לפי השכל הישר. בארצות הברית אלפים מפגינים מול הבית הלבן ולא מבינים למה חיילים אמריקנים צריכים למות בג'ונגל בדרום מזרח אסיה, ומצד שני האנשים חדורי הכרה ומוטיבציה, מגובשים, והם בסופו של דבר מנצחים. הפרמטר שמנחה אותנו ללא ספק הוא זה הקרוי החוסן הלאומי".

כזכור, לפני כשנתיים אישרה הכנסת את התיקון לחוק הגיוס, אותו דרשו במפלגות החרדיות. לפני יומיים קבעו שמונה מתוך תשעה שופטי בג"צ כי התיקון אינו חוקתי, פוגע בשוויון וכי דינו להתבטל. מי שסבר בדעת מיעוט כי יש לדחות את העתירה נגד התיקון הוא השופט נעם סולברג, שטען כי טרם בשלה העת להכריע אם ההסדר אינו חוקתי. 

תגיות:משה כחלוןאביגדור ליברמןקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה