חדשות בעולם

הסופה "אירמה" ממשיכה להיחלש: עלות הנזקים – 290 מיליארד דולר

סופת ההוריקן "אירמה" הגיעה הלילה לג'ורג'יה, ובפלורידה החלו לנשום לרווחה. הערים ספגו פגיעה משמעותית ושישה בני אדם נהרגו

  • כ"א אלול התשע"ז
אא

סופת ההוריקן "אירמה" ממשיכה להיחלש והיא מוגדרת כעת כסופה טרופית. תושבי האזורים שהוצפו מתחילים לשוב לבתיהם ולעכל את ההרס הרב שהותירה אחריה הסופה הקשה. במקביל, כוחות החילוץ מחפשים לכודים בין ההריסות. כרגע הדיווחים עומדים על שישה הרוגים במדינה.

את מירב הנזק ספגו האיים הדרומיים של פלורידה. כוחות החירום החלו הבוקר (שלישי) לפעול באזורים האלו במטרה לחלץ לכודים, אם ישנם. השלטונות בפלורידה הכריזו על אזור האיים כ"אזור השרוי במשבר הומניטרי" וקבעו כי התושבים יורשו לחזור לבתיהם רק עוד מספר שבועות, כך ע"פ גורמי החירום.

מיאמי, כמו גם ערים מרכזיות נוספות, ספגו אף הן פגיעה משמעותית, אך רחוקה מאוד מזו שספגו האיים. רחובות ואזורים רבים עדיין מוצפים, לעשרות אלפי בתים נגרם נזק, אך כאמור, באזורים הללו התושבים החלו לשוב לבתיהם.

החזרה לשגרה בפלורידה לא תהיה פשוטה כלל, עם 6.5 מיליון בני אדם שפונו מבתיהם, 200 אלף שהועברו למקלטים ו-5.8 מיליון בתים ובתי עסק שנותקו מאספקת החשמל. 

הנשיא טראמפ כבר אישר שלשום להגדיר את המדינה כאזור מוכה אסון, מה שצפוי להעניק כלים פדרליים הדרושים למאמץ ההתאוששות. השיקום יעלה כמובן לא מעט כסף לכלכלה האמריקנית, וההערכה היא שהעלות המשותפת של "אירמה" והוריקן "הארווי", שהיכה לא מכבר בטקסס, תגיע לכדי 290 מיליארד דולר. "אלו סופות הרות אסון ואנחנו מציבים את מלוא המשאבים של הממשל הפדראלי כדי לסייע לאחינו האמריקנים", אמר הנשיא.

אמש דיווח מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב כי הסופה ממשיכה להיחלש, והלילה היא הגיעה לג'ורג'יה עם רוחות חזקות במהירות של 85 קמ"ש וגשמים עזים. הסופה צפויה להגיע בהמשך לאלבמה.

אתמול דווח כי גם בקובה נהרגו לפחות 10 אנשים מהסופה, ובכך הגיע מספר הקורבנות בנפש מחוץ לארה"ב ל-38 איש, ובארה"ב ל-6 נכון לעכשיו.

תגיות:אירמהסופההוריקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה