חדשות בעולם

מנהלו של בית ספר במרסיי: "תמיד המלצתי ליהודים לא ללמוד כאן"

מנהלו לשעבר של בית ספר ציבורי צרפתי הוציא ספר בו הוא מספר כיצד ייעץ תמיד ליהודים שלא להירשם לבית הספר שלו – מחשש לבטחונם

  • כ' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בספר חדש שהוציא לאור סיפר מנהל לשעבר של בית ספר בעיר מרסיי כי באופן קבוע נהג לייעץ לתלמידים יהודים שלא להירשם ללימודים בבית הספר, מחשש שמא יפלו קרבן להצקות והתעללות מצד שאר התלמידים.

ההתבטאות הזו, שהפכה לכותרות ראשיות בעיתוני צרפת, גרמה למספר עיתונאים לראיין את ברנראד ראווה, המנהל. בריאיון אחד כזה שנתן לעיתון ל'אקספרס סיפר ראווה כי בהזדמנות אחת נאלץ הוא, מנהל של בית ספר ציבורי צרפתי, לבקש ממנהל של בית ספר פרטי יהודי במרסיי לקבל לבית הספר נער ישראלי שאימו רצתה לרשום אותו לבית הספר הציבורי.

"ידעתי שירסקו את הנער הזה במכות, ברגע שיבינו שהוא יהודי מישראל", אמר רוואה, שתיאר כיצד, במבוכה גדולה, שאל את האם אם היא שקלה לרשום את בנה לבית הספר היהודי המקומי. האם הסבירה שבית הספר המקומי מלא ואומר שאין לו מקום עבור בנה, וראווה התערב כדי לשכנע את המנהל לקבל את הנער בכל זאת, מחשש לשלומו בבית הספר הציבורי.

רוב יהודי צרפת, כמובן, לא צריכים עצות ממנהלים מקומיים כדי להתרחק בבתי ספר ציבוריים. לפני שלושים שנה רוב היהודים בצרפת למדו ברשת הציבורית, אבל האנטישמיות ההולכת וגוברת בגלל ההגירה המוסלמית גרמה לכך שרוב היהודים, גם החילונים ביותר, מעדיפים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר יהודים (לא כולם מהם, יש לציין, דתיים) או לפחות לבתי ספר נוצריים פרטיים, שבהם מעטים התלמידים המוסלמים.

עמנואל דוידנקוף, עיתונאי ה'לה מונד' שכתב ביחד עם ראווה את הספר, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי הוא חושב שמדובר בכישלון ברור של מערכת החינוך הצרפתית, כאשר מנהלים של בתי ספר ציבוריים נאלצים להפנות תלמידים לבתי ספר פרטיים, למען ביטחונם.  

תגיות:צרפתבית ספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה