ונשמרתם

משתמשים ב’בלעך’? משרד האנרגיה באזהרה מיוחדת לקראת החגים

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, משרד האנרגיה מפרסם אזהרה מיוחדת בכל הנוגע לשימוש ב'בלעך' (פלטה המונחת על גבי הכיריים) ומבקש להימנע מכך כדי למנוע את האסון הבא. בנוסף נביא מספר שורות על סכנת הפלטות באופן כללי 

אא

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, משרד האנרגיה מפרסם אזהרה מיוחדת בכל הנוגע לשימוש ב'בלעך' (פלטה המונחת על גבי הכיריים) ומבקש להימנע מכך, כדי למנוע את האסון הבא.

לדבריו, שימוש בפלטה מהסוג הזה מגביר את הסיכון לפגיעות חמורות בנפש כתוצאה מדליפות גז – שנגרמות בין היתר מבלאי הצנרת.

בימים אלו אף מפרסם משרד האנרגיה תשדירי הסברה מיוחדים בכלי המדיה השונים, שתפקידם להגביר את המודעות בשמירה על כללי הבטיחות לרבות רכישת גז מחברות אספקה מורשות בלבד, וכן תחזוקה נכונה של הכיריים וצינורות הולכת הגז – זאת על מנת למנוע תאונות ביתיות כתוצאה מדליפת גז.

לדבריו של הנרי רוזנברג, יו"ר הארגון להגנת הצרכן היהודי בבלגיה, מבדיקה מקיפה שעשה על הפלטות הנמכרות בארץ, עולה כי לרוב הפלטות אין תו תקן ישראלי, וחלקן אף מחוסרות את תו התקן של מכון התקנים באירופה. מה זה אומר? זה אומר שהסכנה גדולה היות ופלטה כזו עשויה שלא לווסת את רמת החום כנדרש, ומכאן ועד גרימת קצר חשמלי – המרחק הוא קצר.

עם זאת, רוזנברג מסייג ואומר כי בין כל הפלטות הבעייתיות יש גם פלטות טובות, שעומדות בדרישות ובעלות התקן הרצוי. מה שכן, הפלטות הראויות הן בדרך כלל יקרות ועומדות על סך של 250 ₪ ואף יותר.

תגיות:גזאזהרהונשמרתםדליפהבלעך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה