חדשות בארץ

הכירו את "מלונית", התוכנית לפינוי קריית שמונה ושדרות במקרה של עימות צבאי

במקרה של עימות צבאי, חלילה, בגבול הצפון או בגבול עוטף עזה, יפונו התושבים מבתיהם. זאת בנוסף לתושבי היישובים הקטנים צמודי הגדר

  • כ' אלול התשע"ז
רקטה משוגרת לעבר שדרותרקטה משוגרת לעבר שדרות
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו כי במקרה של עימות צבאי בגבול הצפון או בגבול רצועת עזה – יפונו תושבי קריית שמונה ושדרות מיושביהן. מדובר בין 4-50 אלף איש, המתגוררים בשתי הערים הללו. זאת בנוסף ל-50 אלף איש נוספים, המתגוררים ביישובים קטנים, רובם כפריים, צמודי גדר.

תוכנית הפינוי שנחשפה ב'ידיעות אחרונות' נקראת 'מלונית', והיא קובעת כי בערים יישארו רק תושבים שנוכחותם חיונית להמשך תפקוד הערים, כמו למשל עודי עירייה, שוטרים וכוחות ההצלה.

לפי התוכנית, תושבי קריית שמונה ושדרות יועברו אל בתי מלון בים המלח ובמרכז הארץ, שיפונו מאורחיהם בעקבות ההכרזה על מצב החירום. האוכלוסייה הכפרית שתפונה מאזורי הגבול תיקלט ביישובים כפריים בעורף בשיטת 'יישוב מאמץ יישוב'. ראשי היישובים נפגשו לפני חודשים ספורים לתיאום הפינוי והקליטה. ביישובים הקולטים נמצא באופן קבוע ציוד חירום, הכולל מיטות, שמיכות ומזון.

הנחיות הדרג המדיני לפינוי קריית שמונה ושדרות ניתנו על רקע תרחיש אימים שלפיו כוחות יבשתיים של האויב יחדרו לשטח ישראל וייכנסו ליישובים מאוכלסים, מחשש למתקפת רקטות ומרגמות, וגם בעקבות פיתוח אמצעי לחימה חדשים בחיזבאללה ובחמאס, שעלולים לגרום לאבידות כבדות. מדובר ברקטה קצרת טווח למרחק של קילומטרים ספורים, המצוידת בראש קרבי עם מאות ק"ג של חומר נפץ. הרקטה, המכונה בחיזבאללה "בורקאן", מסוגלת להרוס גם חדרי ביטחון.

על פינוי הערים מופקדים פיקוד הצפון ופיקוד הדרום, בשיתוף עם פיקוד העורף, כאשר רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון וכן משרד הפנים אחראים על קליטת האוכלוסייה בעורף, ולדאוג לה לאכסניה ולמזון לתקופה של ימים עד שבועות.

יצוין כי במהלך תרגיל "אור הדגן" שהתקיים בימים האחרונים בפיקוד הצפון, תורגל פינוי יישוב שהיה בסכנת הפגזות או חדירת כוחות מיוחדים של חיזבאללה. במהלך התרגיל כבר נלקחה בחשבון ההנחיה החדשה על פינוי עתידי אפשרי של קריית שמונה ושדרות.

בתפילה ששומר ישראל ישמור על שארית עמו ישראל, ושלום ושלווה ישררו תמיד בכל גבולותינו.

תגיות:פינוימלונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה