חדשות בארץ

"אירמה" משתוללת בפלורידה: סירות צפות ברחוב לצד רהיטים

יותר מ-3 מיליון בלי חשמל, הרחובות הפכו לנהרות ומיאמי הוצפה. היום תגיע הסופה הקשה לשיאה

  • כ' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סופת ההוריקן "אירמה" מכה בפלורידה וגורמת לנזקים עצומים. שלושה מיליון בני אדם מנותקים מחשמל, העיר מיאמי מוצפת, הגלים הגבוהים הכו בעיר החוף והפכו רחובות לנהרות גועשים. סירות צפות ברחוב לצד רהיטים. בשל הרוחות העזות נפלו שני מנופי ענק בארי בנייה במיאמי ובניינים בעיר טולטלו. כרגע דווח על 4 הרוגים בפלורידה, בנוסף ל-28 ההרוגים בקריביים.

מהמרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב נמסר הלילה (שני) כי סופת ההוריקן "אירמה" נחלשה לדרגה 2; הרוחות נעות במהירות של כ-175 קמ"ש והסכנה גדולה.

כ-6.5 מיליון בני אדם, כשליש מאוכלוסיית פלורידה, קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם באזור דרום המדינה. הרשויות המקומיות הזהירו מפני הרוחות העזות והצפות בגובה של עד 4.6 מטרים באזור.

"אירמה", אחד ההוריקנים החזקים ביותר שנראו אי פעם באוקיינוס האטלנטי, צפויה לגרום לנזקים בשווי מיליארדי דולרים במדינת פלורידה, השלישית בגודלה בארה"ב.

הלילה הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על פלורידה כ"אזור מוכה אסון". משמעותה הכלכלית של  ההכרזה היא סיוע פדרלי לעסקים ולבעלי בתים שנפגעו באסון, וכן סיוע לפלורידה בכיסוי הוצאות פינוי התושבים ופינוי ההריסות.

אתמול כינה טראמפ את ההוריקן "מפלצת גדולה" ואמר שהוא רוצה לבקר בפלורידה בקרוב מאוד ושיבח את רשויות החירום על מאמציהן להגן על האנשים. "החדשות הרעות הן שמדובר במפלצת גדולה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן והוסיף שהנזק מהסערה עלול להיות גבוה ביותר. "כרגע מה שמדאיג אותנו זה חיי אדם ולא עלויות", אמר הנשיא.

לפי דיווחי רשות ההוריקנים הלאומית בארה"ב, "אירמה" הגבירה את מהירותה וצפויה להגיע לחלקיה הצפוניים של פלורידה מוקדם מהצפוי, ואף להיכנס לשטחה של מדינת ג'ורג'יה. הסופה עשויה להציף את חופי מערב פלורידה עד לגובה של כ-5 מטרים. מדובר באחת הסופות העוצמתיות ביותר שידע האוקיינוס האטלנטי.

 

תגיות:סופהאירמהפלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה