חדשות יהדות

"דווקא במדינת היהודים מקבל חסיד חב"ד דו"ח על הנחת תפילין"

פעיל חב"ד בהרצליה קבל דו"ח על העמדת דוכן שבו הציע ליהודים להניח תפילין ולקבל נרות שבת. לאחר פניות בנושא, הדו"ח יבוטל

העימות בין פעיל חב"ד לפקחיםהעימות בין פעיל חב"ד לפקחים
אא

יוסף יצחק אמיתי, פעיל חב"ד בהרצליה, הוכה בתדהמה כאשר קבל קנס בגובה 730 ₪ על... הפעלת דוכן להנחת תפילין.

בפי שהוא עושה בכל יום שישי, גם באותו שבוע העמיד אמיתי דוכן ברחוב סוקולוב בהרצליה, ובו קרא לאנשים להניח תפילין ולקחת נרות שבת להדלקה. אלא שלא ככל יום שישי, הפעם, זמן מה לאחר שהעמיד את הדוכן – נגשו אליו פקחי העירייה ורשמו לו קנס, כאמור, בגובה 730 ₪. לדברי הפקחים, אמיתי סירב להציג בפניהם תעודת זהות, ולכן הם גם קראו למשטרה. בדו"ח כתבו הפקחים כי "הנ"ל התבקש לפנות את השולחן מספר פעמים, אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן, מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין".

רבה של חב"ד בהרצליה, הרב ישראל הלפרין, אמר בתגובה למקרה כי מדובר בפעם הראשונה אי פעם – בעולם כולו – שבו חסיד חב"ד מקבל דו"ח מסוג זה. לדבריו, שליחי חב"ד משדלים יהודים להניח תפילין בכל העולם – מוורשה שבפולין ועד לסין הקומוניסטית – ואיש מהם לא קבל דו"ח מעולם. הוא אף אמר כי שליחי חב"ד אינם כופים לעולם על איש להניח תפילין. רק מי שרוצה – מניח. השליחים גם מאפשרים למי שמעוניין בכך לקחת נרות שבת, לתרום כספי צדקה וגם לקבל כספי צדקה. בהרצליה עצמה כבר 33 שנים עומדים דוכנים להנחת תפילין, והדו"ח הגיע בהפתעה גמורה. "זה אבסורד לקבל דו"ח על דבר כזה", אמר הרב הלפרין, "יש צילום של ראש העיר מניח תפילין בדוכן, אז למה עכשיו זו בעיה?!". הוא אף אמר שבמקרה המדובר לא הונח דוכן, אלא נעשה שימוש – ברשות, כמובן – בשולחן של בית קפה סמוך, שמניח שולחנות על המדרכה.

בחב"ד בדקו האם הדו"ח חוקי. הם אף הצהירו שישלמו את הדו"ח, משום שהם אזרחים שומרי חוק. בשבת האחרונה נמכרו עליות לתורה בבית הכנסת בעיר, על מנת לממן את תשלום הדו"ח.

אגף הסניפים של צעירי אגודת חב"ד, הגוף אשר אחראי על הפעילות של בתי חב"ד בארץ, הגיב בחומרה לאירוע. "כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרב מלובביץ' הם חלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי, ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס השנה החדשה יינתן דו"ח לחסיד, שכל 'פשעו' החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו שליחי חב"ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו"ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל – רק בהרצליה, עיר ואם בישראל". האגף אךף מסר כי שליחי חב"ד ימשיכו בעבודתם המסורה להנגיש את היהדות לכל יהודי, וליצור גשר בין חלקי העם.

עיריית הרצליה מסרה בתגובה כי "חובתה של העירייה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי, ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב"ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעילותם והעמדת דוכנים ברחוב.

ביום שישי האחרון אמר משה פדלון, ראש העיר הרצליה, לח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס כי הדו"ח המדובר יבוטל לאחר שתוגש בקשת ערעור. ראש העיר אף מסר כי אין לעירייה שום דבר כנגד חסידות חב"ד, וכי ייערך שיתוף פעולה בין העירייה לבין שליחי חב"ד, על מנת לקבוע מיקום מתאים לדוכנים ולאפשר את פעילותם בצורה שלא תפגע בשגרת חייהם של תושבי העיר.

תגיות:הנחת תפיליןחב"דהרצליהקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה