חדשות מדע וטכנולוגיה

כשכלב מתעטש, למה הוא מתכוון? בטבע, מסתבר, הוא מצביע 'בעד'

מחקר חדש מצא כי כלבי פרא החיים באפריקה מתעטשים כדי להצביע בעד ההחלטה לצאת לצייד

  • ט"ז אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבתם שרק בני אדם מסוגלים לתחזק חברה דמוקרטית? תחשבו שוב. מחקר שהתפרסם השבוע בכתב עת של החברה המלכותית הבריטית מצא שכלבי פרא באפריקה מצביעים גם הם בעד ונגד החלטות שונות של הלהקה, כאשר עיטוש כלבי משמש כהצבעה.

כלבי פרא חיים בארצות אפריקאיות כמו נמיביה ובוצנה והם קרובי משפחה רחוקים של כלבים מבוייתים. מאחר שבטבע אין מי שיקנה להם דוגלי, הכלבים הללו נאלצים, כמובן, לצוד למחייתם. אבל כשהלהקה מתכנסת, כך צפו החוקרים, הצייד מתחיל רק לאחר מספיק עיטושים שנשמעים: כלומר, אחרי שמספיק כלבים הביעו את הסכמתם לצאת לצייד.

עבור כלבים, עיטושים זה 'סוג של תקשורת', אומרת עורכת המחקר רינה ווקר, תלמידת מחקר באוניברסיטת בראון. "העיטוש מהווה סוג של איתות שמעצב קבלת החלטות".

בראון והקולגות שלה התחילו את מחקרם כשהם מעוניינים בכלל לבדוק כיצד כלבי הפרא בבוצנה, אפריקה, מסמנים את הטריטוריה שלהם. אבל עד מהרה דעתם הוסחה על ידי הרגל מוזר של הנחקרים שלהם. "כולנו התחלנו לשאול – למה הכלבים האלה מתעטשים כל כך הרבה?" אמרה ווקר.

החוקרים שמו לב שהכלבים מתכנסים לא פעם, ומתעטשים רבות לפני שהם רצים לצוד יחד, כלהקה. לפני כן, החוקרים חשבו שכלבים מתעטשים פשוט כדי לנקות את גרונם, אבל הסרטה של 68 התכנסויות של חמש להקות שונות הראתה תמונה שונה. "ככל שהיו יותר עיטושים, כך גבר הסיכוי שהלהקה תזוז ותתחיל לצוד", אומרים החוקרים. "העיטושים פעלו כמו סוג של הצבעה".

החוקרים גם מצאו כי אם הכלבים הדומיננטיים ביותר בלהקה התעטשו, נדרשו פחות עיטושים כדי לצאת לצייד. מצד שני, גם אם התעטשו, עדיין לא היה בכך מספיק כדי לצאת לצייד – ללהקה עדיין היה כוח להחליט בניגוד לדעתם.

תגיות:כלבעיטוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה