חדשות יהדות

האם צריך להחזיר את הארנבת לשכנים?

ארנבת בורחת מביתם של שכנים משום שהם מתעללים בה. האם צריך להחזיר להם את הארנבת? קראו את תשובתו של ר' חיים קנייבסקי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשיעורו השבועי סיפר השבוע ר' יצחק זילברשטיין על שאלה שנשאל על ידי ילד קטן וחמוד. על השאלה, כך סיפר, בקש בעצמו תשובה מגיסו, ר' חיים קנייבסקי.

מהי השאלה המסקרנת? ובכן, הילד המדובר סיפר לרב זילברשטיין כי לשכניו בבניין ישנה ארנבת. הילד ראה את הארנבת בורחת מבית השכנים, והוא תהה – האם עליו לתפוס את הארנבת ולהחזיר אותה לשכנים? לכאורה שאלה פשוטה, אשר דומה לשור וחמור, עליהם נאמר בתורה שיש להשיבם. אלא שהילד הוסיף וסיפר שהסיבה שהארנבת בורחת מבית השכנים היא מכיוון שהם מתעללים בה. אם כן, האם בהשבת הארנבת לבעליה לא יהיה משום צער בעלי חיים?

הרב זילברשטיין הציג את השאלה בפני ר' חיים קנייבסקי. הרב קנייבסקי שאל תחילה האם לארנבת יש שווי פרוטה. הרב זילברשטיין השיב כי מחירה של ארנבת כיום, בחנויות המיוחדות לבעלי חיים, נע סביב 200 ₪. אם כן, השיב הרב קנייבסקי, כי אין להשיב את הארנבת לבעליה – משום צער בעלי חיים, אך במקום זאת, יש להחזיר לשכנים את שוויה של הארנבת.

הרב זילברשטיין הוסיף מיד ושאל – והלא מדובר במשפחה ברוכת ילדים, שבה האב אברך כולל. מאין יוכלו לשלם סכום כזה עבור ארנבת של שכן? הרב קנייבסקי ענה בפשטות, כי אין לאברך מה לדאוג, וגם אין צורך לרחם עליו – משום שמי שנוהג על פי ההלכה, ה' ימלא חסרונו וישיב לו הכל.

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןהרב חיים קנבייסקיארנבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה