סיפורים אישיים

בני המשפחה נדהמו: עשרות שטרות הכסף התעופפו מהמזגן אל תוך הסלון

"אבא, מסתור הכסף שלך התגלה", אמרה הילדה לאביה ההמום, שמיהר אל הסלון ונכח בעשרות שטרות אדומים המתעופפים לעברו מן התקרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלון הפופולארי 'באר הפרשה' של המשפיע הרב אלימלך בידרמן, מופיע סיפור מפתיע ומחזק, הממחיש את היכולת הטמונה בפיו של כל אחד מאיתנו: לשפוך שיח בפני הקב"ה בכל מצב, גם כשהישועה איננה נראית באופק.

הרב בידרמן מציין כי את הסיפור הוא שמע מבעל המעשה עצמו, והמקרה התרחש בחודש אב האחרון. "שמעתי מבעל המעשה, שבחודש מנחם אב האחרון עלו ההוצאות בביתו למעלה ראש. ובהגיעו לקראת ראש חודש אלול, כשהוצרך לקנות ספרי לימוד והלבשה לבניו לא הייתה הפרוטה מצויה בכיסו", מתאר הרב בידרמן את מצוקתו של ראש המשפחה. נוסף על כך, באותם ימים הוא התבקש להשיב חוב בסך 5,000 ₪ לקרוב משפחתו.. המצוקה הכלכלית הכבידה עליו מאוד.

"ביום ראש חודש אלול התפלל מיודענו שחרית כראוי מתוך בכי ובתחנונים 'ברך עלינו את השנה הזאת'", תוך זעקה לבורא עולם שיעזור לו. "באותו יום, באמצע שנת הצהריים העירה אותו בתו ב'דחיפות', ואמרה: 'אבא, מצאנו את מסתור הכסף שלך".

אביה, שהיה עייף, מותש ודאוג, גער בה שהיא מעירה אותו משנתו, אך היא שבה ודחקה בו שיבוא לחזות בפלא הגדול המתרחש ברגעים אלו בסלון בביתם.

האב מיהר לסלון, והנה הוא רואה כי עשרות שטרות של 200 שקלים מעופפים להם מבעד לחרכי המזגן התולה במרומי הסלון.

בני המשפחה נרתמו למלאכת איסוף השטרות, ולאחר שמנו את כל השטרות שהתעופפו, מצאו לפליאתם כי מדובר בסכום של 10,000 שקלים.

אבי המשפחה הבין שככל הנראה אחד מהשוכרים שדרו באותה דירה לפניו החליט, משום מה, להשתמש במזגן כמקום מחבוא לכסף. מיד פנה לרב ומורה הוראה, שפסק לו שמותר לו להשתמש בכסף, לאחר שיכתוב על גבי דף כי אם יתבע על-כך מבעל האבדה, ישלם לו.

אבי המשפחה סיפר כי הוא שוכר את הדירה הזו כבר שנים רבות, ומספר טכנאים כבר טיפלו במזגן הזה מספר פעמים, ומעולם לא מצאו שם מאומה. "מיד לאחר שזעקתי מקורות לבי לבורא שיושיעני, וכאשר חשתי שאין לי שום מפלט בלעדיו – נעניתי מן השמים", אמר בהתרגשות, והוסיף: "מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קראנו אליו".

תגיות:כסףסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה