חדשות בארץ

66% מהעצמאים יעבדו עד יומם האחרון

סקר של לשכת העצמאים מעלה מצב עגום: מרבית העצמאים חוששים שלא יוכלו להסתמך על כספי פנסיה, ולא ימליצו לילדיהם להיות עצמאיים

  • ט"ו אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם כדאי להיות עצמאי בישראל? האם עצמאים ימליצו לילדיהם להמשיך בדרכם – או דווקא להיות שכירים? על פי סקר שנערך לבקשתו של ארגון לה"ב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, נראה שהעצמאים כיום חוששים שיצטרכו להמשיך לעבוד גם כשיגיעו לגיל פרישה, וכי חוויותיהם מן העצמאות קשות מאד.

הסק בוצע על ידי מכון "מאגר מוחות", וכלל 794 בעלי עסקים או עצמאים. על פי נתוני הסקר, 35% מן העצמאים ימליצו לילדיהם להיות שכירים. רק 29% ימליצו להם להיות עצמאיים גם הם.

מתוך משתתפי הסקר, 80% חושבים שהמדינה לא מעניקה ביטחון סוציאלי מספיק לעצמאים ולבעלי חברות. 66% מן הנשאלים העריכו שיעבדו גם לאחר הפנסיה, ואפילו במשך שנים רבות. רק 12% העריכו שיפרשו מן העבודה בגיל הפנסיה. 92% ממשתתפי הסקר חשים שהמדינה מפקירה אותם.

כחלק מן הסקר, נשאלו המשתתפים "מה הכי מטריד אתכם בעסק". מרבית המשתתפים הזכירו את הנושאים שנמצאים תחת אחריותה של המדינה כדבר שמטריד אותם ביותר: אגרות, מיסוי, ארנונה ועוד. דווקא הנושא של האשראי נמצא במקום נמוך ברשימה הזו.

הסקר גם ערך השוואות שונות, וגילה נקודה טובה אחת: הפער בריביות בין עסקים גדולים לקטנים ירד ב-40% בשנים 2010-2015, בהשוואה למדינות ה-OECD.

הסקר מראה תוצאות עגומות למדי, וכאמור, רבים מן העצמאים חוששים למצוא את עצמם ללא פנסיה מובטחת, בהגיעם לגיל המתאים.

עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב, מציין כי התוצאות עגומות מאד. "לא יתכן שבשנת 2017 נשלים עם מציאות שבה 8% מן הנשאלים יגידו בדעה צלולה ובפה מלא כי יעבדו עד יומם האחרון", אומר כהן. לדבריו, בכל הקשור לעצמאים, המוסד לביטוח לאומי לוקח הרבה, אבל לא נותן כלום בתמורה. כ-1000 עסקים קטנים נסגרים בישראל בכל שבוע, ולאיש לא אכפת. המדינה מטילה מיסוי גבוה על עסקים קטנים, ולא ברור מדוע אין תוכנית מיוחדת עבור העסקים הללו. עו"ד כהן דורש כינוס של ישיבת ממשלה מיוחדת, על מנת לדון בממצאים הללו, אשר משקפים את המצב של כ-600 אלף בתי אב בארץ.

תגיות:סקרעצמאיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה