חדשות בארץ

אחרי 20 שנה: הושלם סופית הכביש החוצה את ירושלים

השבוע ייפתח לתנועה מחלף רוזמרין בכביש בגין דרום, ובכך יסתיים הפרויקט התחבורתי של ירושלים, שנמשך קרוב ל-20 שנה

  • ט"ו אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

קרוב ל-20 שנה לאחר שנחנך בפעם הראשונה, פרויקט כביש בגין – הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים יפתח לתנועה במלואו מחרתיים, ביום חמישי, עם פתיחתו של מחלף רוזמרין. חנוכת הכביש תתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש העיר ניר ברקת.

מחלף רוזמרין צפוי להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר, וכן יגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לבית צפאפה, גוש עציון ובית שמש. העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים בעלות של 140 מיליון שקלים – זאת מתוך 1.25 מיליארד השקלים המהווים את התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום, אשר בנייתו נמשכה ב-6 השנים האחרונות.

המחלף מחבר באופן ישיר בין כביש בגין לכביש המנהרות, והוא כולל שני מפלסים ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון, הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון, ישמש לתנועה על רחוב הרוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה - הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון מתחבר ישירות לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח הבוקר לתנועה, ובמהלך השבוע הקרוב יבוצעו ההתאמות הסופיות של המפלס העליון עד לפתיחתו של הצומת במתכונתו הסופית.

כביש בגין מהווה כיום את עורק התחבורה הראשי של ירושלים. במהלך 20 השנה האחרונות הוא הוארך במקטעים שונים, וכעת ניתן באמצעותו לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים.

"מדובר בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שבוצע בירושלים בשנים האחרונות, ששינה את המציאות התחבורתית בעיר", אמר שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. "כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים, גוש עציון, אפרת, צור הדסה, ביתר וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים. כמו כן, הוא יאפשר את העברת התנועה הבין-עירונית מרחובות ירושלים לכביש בגין, ובכך גם צמצום משמעותי של זיהום האוויר". 

תגיות:ירושליםכביש בגין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה