חדשות בעולם

חרדי הוכה בדרכו חזרה מבית הכנסת באנטוורפן: התוקף – צעיר שהתאסלם

בליל שבת האחרון הותקף יהודי חרדי המתגורר באנטוורפן על ידי צעיר מקומי שהתאסלם. המותקף, בסיוע יהודים אחרים, תפסו את התוקף והעבירו אותו לידי המשטרה

  • י"ד אלול התשע"ז
אנטוורפן (צילום: shutterstock)אנטוורפן (צילום: shutterstock)
אא

בליל שבת האחרון הותקף גבר יהודי חרדי באנטוורפן, בירת האיזור הפלמי בבלגיה, בדרכו חזרה מבית הכנסת. המותקף, שהסכים לשוחח בעילום שם עם סוכנות הידיעות של הג'ואיש טלגרף, אמר כי התוקף ניגש אליו רגוע ומחייך, כך שהוא כלל לא חשב שהוא מתכוון לנסות לפגוע בו.

"הוא נתן לי אגרוף בסנטר, אמר 'יהודי', ופשוט הסתלק", הוא אמר.

המותקף סיפר כי הגיש תלונה באותה לילה במשטרה אבל כמובן שלא יכול היה לחתום עליה, כיהודי שומר שבת. הוא אמר כי יחתום עליה בימים הקרובים. בחדשות הפיצו תחילה כי הוא נפצע, אבל לטענתו מדובר בדיווחים מוגזמים, והוא לא סבל פציעה אמיתית מהתקרית.

הנפגע סיפר כי מיהר ללכת בעקבות התוקף הנמלט, ואף צעק שהוא הותקף. יהודים אחרים המתגוררים באיזור הצטרפו אליו וסייעו לו ללכוד את התוקף. יחדיו הם תפסו בו עד הגעתם של חיילים של צבא בלגיה המפטרלים במקום כדי לאבטח מספר מוסדות יהודים. החיילים הזעיקו את המשטרה, שעצרה את התוקף בחשד לאלימות. הוא שוחרר אחרי זמן קצר, אבל החקירה נמשכת. התוקף, מסתבר, הוא צעיר בלגי שהתאסלם לאחרונה.

המותקף אמר כי התקרית כולה היתה, כמובן, לא נעימה, אבל הוא מרוצה מתגובת הרשויות ומתגובת הקהילה היהודית עד כה.

בעיר אנטוורפן מתגוררים 12,000 יהודים מתוך 40,000 היהודים המתגוררים בבלגיה כולה. רוב האוכלוסייה החרדית בבלגיה מתגוררת באנטוורפן, שהיא גם מקום מושבה של קהילה חסידית גדולה.

תגיות:תקיפהאנטוורפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה