חדשות כלכלה

מנכ"ל קופיקס החדש: "בוחנים חזרה ל-5 שקלים"

"הורדת מחיר לחמישה שקלים, אפשרות לקנות שני מוצרים בעשרה שקלים, כרטיס ניקובים שמצ'פר על נאמנות - כל הדברים האלה הם אפשרויות שאני בוחן בימים אלה", אומר מנכ"ל קופיקס החדש, יקי ודמני

  • י"ג אלול התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

קופיקס, המותג החדש שפרץ בסערה לשוק הישראלי, סופג לאחרונה קשיים רבים. מצבה של הרשת ממשיך להחמיר ובענף בתי הקפה כבר יש מי שמספידים אותה.

יקי ודמני, המנכ"ל החדש של 'קופיקס גרופ', הכוללת את רשת בתי הקפה ופעילות הסופרמרקטים, יש לתת לקופיקס הזדמנות ואוויר לנשמה. "קופיקס שוות ערך לסטארט-אפ בתחילת דרכו", הוא אומר בראיון ל- TheMarker

"כשהחברה סיימה רבעון עם רווח של כמה מאות אלפי שקלים מחאו לה כפיים ועכשיו כשהוא הסתיים במינוס של כמה מאות אלפי שקלים, אז אומרים שקופיקס בדעיכה. מה קרה? הרי קופיקס היא למעשה חברת סטארט-אפ, וככזו צריך לתת לה את האוויר לנשימה", הוא מסביר את גישתו לקשיי הרשת. "מדובר בסך הכל בפרק הראשון בספר על קופיקס גרופ - חברה עם מודל עסקי שיכול להתרחב לעוד הרבה תחומים אחרים כמו פארם ועוד", הוא אומר.

אומנם המחירים שמציעה קופיקס עדיין נמוכים ביחס לשוק אך בענף בתי הקפה סבורים שהצרכן הישראלי התאכזב מסיבוב הפרסה שעשה המייסד אבי כץ, שהבטיח רק חודשים ספורים קודם לכן שלא יעלה מחירים.

כעת, עם ההפסדים האחרונים, גם סוגיית המחיר עומדת על השולחן והאפשרות להוריד את המחיר בחזרה ל-5 שקלים לפריט נבחנת.

"מדובר על מותג שפרץ בבת אחת לתודעה של הצרכן הישראלי בעיתוי הנכון של רגישות ליוקר המחיה. הוא ענה על הרבה מאוד צרכים של הצרכן מבחינת המחיר והתמורה הטובה ביותר לכסף", מסביר המנכ"ל החדש. "מהבחינה הזאת קופיקס היא לא רק רשת קמעונאית אלא גם רשת חברתית, וככזו היא חייבת להיות קשובה למה שהצרכן רוצה. כמובן שזה צריך להיות עד לגבול מסוים כי היא צריכה גם להרוויח כמובן וזאת לא בושה".

עוד ממשיך ודמני לתאר את המשך הפעילות של קופיקס. "נחדש ונפתיע. נוביל מהלכים שיווקיים בעצה אחת עם הזכיינים שיכניסו לקוחות לסניפים וכבר יש כמה אופציות שעומדות על הפרק".

"אני מדבר על מהלכים פורצי דרך שלא נעשו ברשת עד כה. יצא לי לעקוב אחרי מודלים דומים בחו"ל מבחינת חידושים ומודלים של הפעלה ואני איישם דברים דומים בישראל. תראי את סטארבקס, היא היתה בצלילה והם עשו אפליקציה שמזמינים מראש ומצ'פרים את הלקוח והמכירות שלהם זינקו. זה לא אומר שזה מה שנעשה או לא נעשה אבל זה מהלך שיש בו חדשנות. צריך לתת לצרכן סיבה להיות נאמן ולבחור להיכנס דווקא אלינו", הוא מסביר את גישתו.

"אני מתייעץ עם ותיקי הענף כדי לשמוע עצות", הוא מוסיף. "הורדת מחיר לחמישה שקלים, אפשרות לקנות שני מוצרים בעשרה שקלים, כרטיס ניקובים שמצ'פר על נאמנות - כל הדברים האלה הם אפשרויות שאני בוחן בימים אלה. זאת חברה עם פוטנציאל אדיר שלא מומש, לא כי האנשים פה לא חכמים אלא כי הוא בהתחלה. הציבור וגם התקשורת צריכים להיות סבלניים ולהסתכל על הדברים לטווח הארוך".

ודמני לא נבהל מהצלילה ברווחי הרשת. "בכל חיי עסק - גם אם יש זינוק תמיד יכולה לבוא התמתנות מסוימת שהיא בסיס לזינוק הבא. נכון, קופיקס צריכה לחדש ולהפתיע אבל יש הרבה דברים לעשות", הוא אומר. "יש לנו מפעל כריכים חדש שהוקם לפני כשנה בהשקעה של 6 מיליון שקל שיש לו אפשרות לפריצה גם לשוק המוסדי ולקייטרינג. יש לנו 20 חנויות ברוסיה ועכשיו נפתח בטורקיה ובעתיד נלך למדינות נוספות שצריכת הקפה בהן יחסית גבוהה".

"בחודשים הקרובים נפתח עוד 10-8 סופרמרקטים של 'סופרקופיקס'. יש פה פוטנציאל וצריך לנהל את כל התזמורת הזאת נכון", הוא ממשיך להסביר את גישתו הכלכלית. "לא צריך להיות לחוץ מהפסד של כמה מאות אלפים או למחוא כפיים על רווח דומה כי המטרה היא לא להרוויח או להפסיד 300 אלף שקל. זה עסק בהקמה", הוא אומר.

תגיות:קופיקסמחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה