חדשות בארץ

השר אריה דרעי: "עניי עירך קודמים – נתחיל לגרש את המסתננים מאפריקה"

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר שר הפנים כי בעקבות פסיקת בגץ בשבוע שעבר, יפעל לשינוי החוק כך שיותר לגרש מהארץ מסתננים מאפריקה המסרבים לעזוב

  • י"ב אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס שר הפנים אריה דרעי לפסיקת בג"ץ מיום רביעי האחרון, לפיה מותר לגרש מהארץ רק מסתננים שהסכימו לעזוב מרצונם החופשי. דרעי אמר כי המצב הזה אינו אפשרי וכי יפעל להביא לכנסת הצעה לתיקון חוק הכניסה לישראל, לפיה תוכל מדינת ישראל להרחיק שוהים בלתי חוקיים גם בלי הסכמתם. "על פי האומדן שלנו חיים בישראל כ-40,000 שוהים בלתי חוקיים מסודן ומדרפור, לא כולל כאלף נוספים שנולדים כל שנה", אמר השר דרעי. "בשבועות הקרובים נביא את התיקון לאישור הממשלה כדי לסייע לתושבי דרום ת"א, ולתושבי השכונות באילת, בפ"ת, באשדוד, בפרדס כץ ועוד ישובים בארץ לחיות חיים שלווים ובטוחים".

בימים האחרונים מתחו שרים בממשלה ביקורת מקיר לקיר על החלטת בג"ץ שהתירה גירוש מהארץ רק של מסתננים המוכנים לכך, ואסרה להחזיק במאסר ממושך מסתננים שמסרבים לעזוב את הארץ למדינה שלישית (כלומר, לא למדינה אותה עזבו ואשר בה הם טוענים כי חייהם בסכנה).

השר דרעי אמר כי המדינה עושה מאמצים רבים כדי לעודד את המסננים לעזוב, כולל מענק יציאה מכובד וסיוע בכל תהליכי עזיבת המדינה, אולם לא ניתן להמתין עד שכל עשרות אלפי המסתננים יתנדבו לצאת מהארץ מרצונם החופשי. הוא הוסיף כי יפעל להעברת חוקים שיטילו קנסות כבדים על מעסיקיהם של מסתננים, המעודדים אותם להישאר בארץ בכך שהם מספקים להם מקור הכנסה. בחשבון הטוויטר שלו כתב שר הפנים: "אני מתחיל היום בהליך תיקון חוק הכניסה לישראל, שיאפשר לתושבי דרום ת״א ותושבי שכונות נוספות בישראל לחיות בביטחון ובשלווה. כי עניי עירך קודמים!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא גם הוא בנושא במהלך ישיבת הממשלה, וסיפר כי בביקורו בדרום תל אביב התרשם ממצוקתם הקשה של התושבים. הדברים ששמעתי שם...מצוקה אדירה אל מול הבעיה הרצינית הזאת של מסתננים בלתי חוקיים, אני מדגיש, זאת הבעיה. לא פליטים, מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי".

תגיות:אריה דרעישר הפניםמסנניםאפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה