חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש: איחור שעת תחילת הלימודים ל-8:30 יגרום לרווח של 83 מיליארד דולרים

רופאים ממליצים כבר זמן רב לאחר את שעת תחילת הלימודים עבור בני נוער. כעת, מחקר מקיף מוכיח שצעד כזה גם יביא רווחים עצומים למשק

  • ט' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשמע מופרך? אבל אלה בדיוק הנתונים שפרסם מכון המחקר 'ראנד' בארצות הברית השבוע. אם כל בתי הספר בארה"ב יתחילו את יום הלימודים ב-8:30 בבוקר במקום ב-8:00 בבוקר, כך מצא המכון, כלכלת ארצות הברית תיהנה מתוספת של 83 מיליארד דולרים בתוך עשור אחד.

שינוי כזה של שעות הלימודים כרוך כמובן גם בהוצאות, בעיקר כאלה הנגרמות בגלל סידורי הסעה שונים שידרשו, אבל המכון מצא שתוך שנתיים ממועד השינוי הוא כבר יביא לרוח של 8.6 מיליארד דולרים, שיכסו את כל ההוצאות הללו וגם יותירו עודף.

כיצד חישב המכון את הרווח שייגרם כתוצאה מאיחור שעת התחלת הלימודים? הרווחים בהם מדובר נובעים מביצועים אקדמיים טובים יותר של התלמידים – ומשיעור נמוך יותר של תאונות דרכים בקרב בני נוער.

מחקרים שנערכו בעבר כבר מצאו שכל שעה נוספת של שינה בלילה מעלה ב-13.3 אחוזים את הסיכוי של תלמיד לסיים את בית הספר התיכון, וב-9.6 אחוזים את הסיכוי של תלמיד ללמוד לתואר ראשון. שני ההישגים הללו – סיום תיכון ותואר ראשון – כמובן משפיעים ישירות על הזדמנויות התעסוקה והמשכורת של התלמידים בעתיד.

באשר לתאונות דרכים, נתונים לגבי תאונות דרכים קטלניות מראים כי עשרים אחוז מהן מערבות נהג שהיה רדום או תשוש מחוסר שינה. בני נוער בארה"ב נוהגים בגיל 16, וצעירים שמתים בתאונות דרכים כמובן לא יוכלו לתרום לשוק העבודה בעתיד. גם ההוצאות הכרוכות בתאונות ייחסכו אם אותם צעירים ינהגו לבית הספר בבוקר כשהם רעננים יותר.

ההמלצה לאחר את שעת תחילת הלימודים, כמובן, לא נשענת רק על סיבות כלכליות: האקדמיה האמריקאית של רופאי הילדים והאיחוד הרפואי האמריקאי ממליצים שניהם שבתי ספר תיכון לעולם לא יתחילו ללמד לפני שמונה וחצי, כדי שיתאימו טוב יותר לשעון הביולוגי של בני הנוער. מסיבות שעדיין לא הובנו מספיק, רוב בני הנוער חווים שינוי אמיתי בשעון הביולוגי שלהם, שגורם להם להירדם מאוחר יותר ולהתעורר ביקיצה טבעית מאוחר יותר.

כיוון שהמידע הרפואי לא גרם לבתי ספר לפעול עד עתה לשינוי שנת הלימודים, בארגון 'ראנד' מקווים שהנתונים לגבי ההשלכות הכלכליות תגרום לפקידי ממשל וארגוני חינוך לפעול. כבר עכשיו, בית הנבחרים של קליפורניה החל לדון בהצעת חוק שתיאלץ חטיבות ביניים ותיכונים שלא להתחיל את הלימודים לפני 8:30 – לכל המוקדם. 

תגיות:מחקרשנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה