חדשות בארץ

ראש ממשלת הודו קיים את ההבטחה: מוישי הולצברג קיבל אשרת כניסה

מוישי הולצברג בן ה-10, שהוריו נרצחו בפיגוע הנורא בבית חב"ד במומביי, קיבל אשרת כניסה להודו

  • ט' אלול התשע"ז
ראש ממשלת הודו מודי וראש הממשלה עם מוישי הולצברג (צילום: לע"מראש ממשלת הודו מודי וראש הממשלה עם מוישי הולצברג (צילום: לע"מ
אא

ניצול הטבח במומביי, מוישי הולצברג, בנם של גבי ורבקי הולצברג הי"ד, נפגש אמש (רביעי) עם שגריר הודו בישראל, זאת בשליחותו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שהבטיח להעניק אשרת כניסה חופשית להודו. השגריר העניק אשרת כניסה למוישי, וכן לסבו וסבתו הרב שמעון ויהודית רוזנברג.

את ההבטחה לאשרת הכניסה קיבל מוישי בן ה-10 לפני כחודש וחצי, כאשר פגש את ראש ממשלת הודו במסגרת ביקורו בישראל, וסיפר לו כי הוא מתגעגע להודו. ראש הממשלה ההודי ענה לילד: "מדינתי פתוחה לפניך", ונתניהו הזמין את מוישי להצטרף אליו בביקורו העתידי בהודו.

בפגישה השתתפו ראש ממשלת הודו מודי נרנרדרה, ראש הממשלה נתניהו, ומוישי הולצברג שהגיע עם הורי אביו - נחמן ופרידה הולצברג מארה"ב, והורי אמו - שמעון ויהודית רוזנברג מעפולה. בפגישה נכחה גם המטפלת סנדרה, שהצילה את מוישי מהטבח הנורא.

הפיגוע הנורא בבית חב"ד בבומביי התרחש בכ"ח בחשוון תשס"ט, לפי קרוב ל-9 שנים. במתקפת טרור על הודו התבצרו הטרוריסטים בבית חב"ד והחזיקו באנשים ששהו בבית כבני ערובה. לאחר שלושה ימים, בא' כסלו, השתלט הקומנדו ההודי על הבית ונמצאו בו שישה הרוגים, ביניהם הזוג הולצברג. בנם הקטן, מוישי, ששהה בבית בזמן התקפת המחבלים, ניצל על ידי המטפלת שלו.

עד היום לא ברור כיצד בדיוק הצליח מוישי להינצל. לדברי המטפלת סנדרה, מוישי ישן במיטתו בקומה החמישית עוד לפני שהחלה המתקפה על בית חב"ד. בזמן ההתקפה היא התחבאה במשך כל הלילה בקומה הראשונה, ובבוקר היא שמעה את מוישי קורא לה. היא עלתה במהירות לעבר מיטתו של מוישי והיא מצאה אותו בקומה השניה, ליד הוריו המוטלים על הרצפה. היא מיהרה לקחת אותו ורצה עמו במהירות החוצה, שם היא התקבלה על ידי כוחות הבטחון וההצלה.

כיום, גדל מוישי בבית סבו וסבתו בעפולה. המטפלת סנדרה קיבלה אישור מיוחד להגיע לארץ הקודש כדי להמשיך ולטפל במוישי.

תגיות:מוישי הולצברגהודומומביי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה