חדשות יהדות

לא תאמינו למי תרמה בת ה-12 את כל המתנות שקיבלה לרגל "בת המצווה" שלה

שירה בת ה-12, שנולדה עם מוגבלות קשה ומרותקת לכסא גלגלים – חגגה את בת המצווה שלה בכותל המערבי בזכות ילדה יהודיה בת גילה, תושבת אנגליה

  • ט' אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסיפור המרגש החל לפני ארבעה חודשים והגיע לשיאו בשבוע שעבר: ילדה יהודיה תושבת אנגליה הגיעה לגיל מצוות, והחליטה לתרום את כספי המתנות שקיבלה לילדה בת גילה בישראל, כדי שתחגוג גם היא בת מצווה. הילדה שנבחרה היא שירה עזר, שנולדה עם מוגבלות קשה ומרותקת לכסא גלגלים.

בסוף השבוע שעבר התרגשו מתפללי הכותל המערבי בירושלים ותיירים מכל העולם שהיו במקום הקדוש לראות את שירה המאושרת, מוקפת בהוריה, בני משפחתה וילדי מרכז 'עלה' בבני ברק, המקום בו שירה לומדת ומתקדמת.

על פי הדיווח ב-ynet, אחת התיירות שהיתה במקום הקדוש היא ג'וליה קוסטנר מגרמניה, שמנהלת בעצמה מעון דומה בעיר הוף. קוסטנר הנרגשת לא האמינה למראה עיניה.

"בגרמניה ממעטים להוציא ילדים במצב זה מהמוסד", סיפרה קוסטנר בהתרגשות ליוסי ליפשיץ, מנהל בית יהלום, במרכז 'עלה'" בבני ברק. "אני רוצה להעביר את המסר הזה לצוות שלי, ולהראות להם כמה אפשר לתת לילדים האלה - גם אם זה כרוך בלוגיסטיקה ומאמץ".

שירה, כלת בת המצווה, השתתפה בחלוקת מתנות וסוכריות למשתתפים, והובלה בכסא הגלגלים שלה, יחד עם חבריה, לתפילה ייחודית בכותל. מתפללים שהיו במקום לא הצליחו לעצור את דמעותיהם למראה הילדים המאושרים, וציינו כי זו "הבת מצווה הכי מרגשת שהשתתפתי בה בחיים שלי".

הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל 'עלה', סיכם את האירוע המיוחד: "הרגע המרגש ביותר מבחינתי הוא לראות כאן את הילדים המיוחדים שלנו מתרגשים ושמחים כמו כולם. אנחנו שזכינו לחיים טובים ובריאים חייבים לדאוג לכל אחד שזקוק לנו. אם נוכל להסתכל קצת מעבר, ולתת לאחר - נהפוך את העולם כולו למקום טוב יותר".

תגיות:תרומהבת מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה