חדשות בארץ

הנשיא ריבלין: "אנחנו לא חיים כאן כדי לשנוא אחד את השני"

הנשיא ריבלין השתתף בכנס בנושא השפעת התרבות הטכנולוגית ונזכר בעבר: "למדתי תלמוד בגימנסיה". הוא פנה לתלמידים וביקש מהם: "הפסיקו עם הוויכוח המסית ונבין שאנו חיים בארץ הזו לא כדי לשנוא אחד את השני"

(צילום: לע"מ)(צילום: לע"מ)
אא

"המילה הדתה היא מילה מתריסה", כך טען נשיא המדינה רובי ריבלין במהלך פורום הפיס לחינוך שהתקיים היום (רביעי). בפורום נכחו בין היתר כוכבי ילדים מפורסמים והדיונים עסקו בהשפעת התרבות החדשנית, הטכנולוגיה והקדמה, על החינוך של הדור החדש.

כשעסקו בשיח אודות ההדתה במערכת החינוך, ביקש ריבלין לספר על עצמו: "אנחנו לא פחדנו מיהדות, אלא ביקשנו ללמוד אותה. למדתי בגימנסיה העברית בירושלים. למדנו שם תלמוד ולא פחדנו. הבנו שהתלמוד הוא מהדברים היסודיים ביותר במקורות. למדתי תורה יחד עם א.ב יהושוע ועמוס עוז, כולנו למדנו יחד תלמוד בגימנסיה ולא חששנו".

השיחה המשיכה ונסובה אודות ירידת הדורות והפערים בין הדור העכשווי לדורות הקודמים לו. בנוגע לכך ציין ריבלין: "אני יכול להעיד שכל דור דואג מה יהיה על הדור הבא. אבל בכל פעם אנחנו מגלים למרבה השמחה נוער יותר נפלא ומופלא. נוער שהגדיל לעשות הרבה מעבר למה שעשה הדור הקודם".

ריבלין גם הוסיף וציין שהוא עושה כל שביכולתו כדי להיאבק בשנאה הגוברת בין חילוניים לדתיים ובין יהודים לערבים. "למרבה הצער אנו יוצרים מצב בו אין שום מפגש. זה מאוד מפריע לי, כי אני רוצה מאוד שהקהילות ייפגשו. לא כדי להתווכח, אלא כדי ללמוד אחד את האחר, להכיר את אורחותיו".

הנשיא בירך את אלו שמתחילים ללמוד בבית הספר ואף ציין כי "החופש נפלא רק כשאתה יודע שיש לך להיכן לשוב לאחר מכן".

לבסוף הוא פנה לכל הנוכחים וציין: "אני מבקש, לקראת השנה הבאה הפסיקו עם הוויכוח המסית הזה אחד כלפי השני. פוליטיקה זה חשוב אבל זה לא הכל. בואו נבין שאנו חיים כאן כולנו בארץ הזו, לא כדי לשנוא זה את זה".

תגיות:ריבליןהדתהגימנסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה