מעניין

מרגש: הילד סירב להקשיב לאימו, והכריח אותה לצאת מהבית. אז התברר שהוא הציל את חייה

"התלוננתי על כאבים קלים בחזה, אבל הנחתי לזה בצד. הייתי בטוחה שאני זקוקה למנוחה, וכשאקבל אותה – הכל יעבור", משחזרת קימברלי. אולם ברגע שקמדין שמע את הדבר, הוא סירב להניח לו. "הוא נעל את נעליו, לקח את התיק שלי והתחיל לצעוד לעבר המכונית. הוא אמר לי: 'נו אמא, בואי כבר. נוסעים עכשיו לבית החולים'"

קמדין הגיבור. בעיגול: קימברלי בבית החולים (צילום מסך יוטיוב)קמדין הגיבור. בעיגול: קימברלי בבית החולים (צילום מסך יוטיוב)
אא

לעתים קרובות, אולי קרובות מדי – ילדים אינם המאזינים הכי טובים שיש, בפרט לא כאשר הם צריכים לציית להוריהם. כמובן שישנה חשיבות גדולה לחנך את הילד להקשבה ומשמעת בכל עת, ואין זה משנה עד כמה הוא מתמרד בשל כך, אך במקרה של קימברלי מארה"ב – חוסר ההקשבה של בנה בן התשע, קמדין, התברר כמציל חיים כפשוטו.

"התלוננתי על כאבים קלים בחזה, אבל הנחתי לזה בצד. הייתי בטוחה שאני זקוקה למנוחה, וכשאקבל אותה – הכל יעבור", משחזרת קימברלי. אולם ברגע שקמדין שמע את הדבר, הוא סירב להניח לו. "הוא נעל את נעליו, לקח את התיק שלי והתחיל לצעוד לעבר המכונית. הוא אמר לי: 'נו אמא, בואי כבר. נוסעים עכשיו לבית החולים'".

אך קימברלי רתחה מזעם.

"חשבתי לעצמי, מה זאת אומרת 'נוסעים לבית החולים'?! הסברתי לו שאין צורך להיכנס לפאניקה, שאני 'ילדה גדולה' ואני יודעת איך לטפל בעצמי. אמרתי לו שעדיף להישאר בבית כי מאוד חם עכשיו ולא יוצאים במזג אוויר כזה, אבל הוא התעקש. והעיתוי שלו היה הכי גרוע בעולם – אז כעסתי שהוא לא מקשיב לי".

 

"קמדין עשה הכל כמו שצריך. הוא הציל את חיי"

העקשנות הילדותית שלו השתלמה, כך הסתבר מאוחר יותר. "כל הזמן אמרתי לאימא שאנחנו צריכים ללכת. נעלתי את הנעליים ואמרתי לה: 'נו, בואי כבר'", משחזר קמדין. "בסוף היא הקשיבה לי, וסוף סוף יצאנו מהבית".

ותאמינו או לא, אבל קימברלי עלתה לרכב יחד עם בתה הפעוטה שנולדה שבוע ימים קודם לכן, ונסעה לרופא שלה. "בבית החולים, הרופאים עשו כמה בדיקות ואז הודיעו לי בשורה מזעזעת", אומרת קימברלי ומוחה דמעה סוררת מעיניה. "שתי הריאות שלי היו מלאות בקרישי דם, כנראה כתוצאה מהניתוח שעברתי. אם הייתי הולכת לישון במקום לנסוע לבית החולים, יכול להיות שלא הייתי כאן היום".

קימברלי אושפזה בבית החולים במשך שבוע ימים, וצלחה את הטיפול הרפואי שקיבלה. "העקשנות של בני הצילה את חיי, ואני נרגשת בשל כך. אחרי שהתאוששתי, שאלתי אותו מה גרם לו להתעקש כל כך שנלך לרופא, והוא סיפר לי שהמורה שלו, טימוטי, קיבל את אותה אבחנה בבית החולים ולימד את תלמידיו את הסימנים המקדימים שעשויים להורות על כך. קמדין זכר את הסימנים ופחד בצדק, ש'גם לך יקרה מה שקרה למורה שלי'".

נחישותו ואומץ ליבו של קמדין, התבררו כנכונים וצודקים. אז למרות הרצון לחנך, לפעמים צריך גם להקשיב לילד. הקשבה עשויה להפתיע אותנו, במקומות שאנחנו הכי לא מצפים להם.

תגיות:הוריםילדיםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה