חדשות בעולם

"אסד יחזור לשלוט ברוב סוריה בתוך שנה". האמנם?

תפנית בהערכת המצב של מערכת הביטחון: בשל השינויים שנערכו לאחרונה בשדה הקרב, כעת מסתבר שבתוך שנה אסד יחזור לשלוט ברוב סוריה

  • ח' אלול התשע"ז
אסד (צילום ארכיון: פלאש 90)אסד (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

אסד ובעלי בריתו ישתלטו מחדש על מרבית שטחי סוריה עד סוף שנת 2018 – כך מפרסם הבוקר (רביעי) העיתון 'ישראל היום'.

מדובר בתפנית משמעותית בהערכת המצב של מערכת הביטחון, לאחר 6 שנים בהן התפיסה הרווחת היתה שעם תום מלחמת האזרחים בסוריה, המדינה תחולק למחוזות אוטונומים שרק באחד מהם ישלוט אסד.

ההערכה המחודשת מגיעה בשל כמה שינויים שאירעו באזור, אשר הראשית שבהן היא התמיכה הצבאית האדירה שקיבלו כוחותיו של אסד מרוסיה ומאיראן. נוסף על כך, הסיוע האמריקני לארגוני המורדים בסוריה הופסק, ואמריקה איבדה עניין בנעשה בסוריה.

על פי הדיווח, "השינוי בהערכות מערכת הביטחון כעת מגיע על רקע מהלכים נוספים שהתרחשו לאחרונה, בין השאר העובדה שהעניין שמגלה ממשל ארה"ב בראשות דונלד טראמפ בסוריה פחת מאוד, בייחוד לנוכח בעיות פנימיות של ממשל הנשיא החדש והעיסוק הגובר שלו בצפון קוריאה, אשר עדות לו התקבלה רק שלשום בלילה עם שיגור טיל צפון-קוריאני. ממשל טראמפ, על פי פרסומים בעת האחרונה, אף הנחה לעצור את אספקת הנשק לארגוני המורדים בסוריה, באופן שפוגע במאמציהם להילחם בממשל".

מבחינת ישראל, מדובר בסכנה משמעותית. איראן לא מכחישה את כוונותיה להקים בסוריה בסיסי חיל אוויר וחיל ים, להחדיר אלפי שכירי חרב שיעיים וליצור פרוזדור בינה לבין סוריה ולבנון דרך עיראק, שיאפשר לה להבריח אמצעי לחימה מתוחכמים ומדויקים.

אתמול (שלישי) אמר שר הביטחון ליברמן למזכ"ל האו"ם כי מדובר באיום כבד על ישראל. "איראן מתכננת לבסס הגמוניה שיעית שתאיים על כל מדינות האזור. בראש ובראשונה על ישראל", אמר ליברמן. "אנו עדים בשנים האחרונות לניסיונות חוזרים ונשנים של איראן להבריח אמצעי לחימה ללבנון דרך סוריה, ובמקביל להקים מפעלים לייצור נשק מדויק בלבנון עצמה. המציאות הזו היא בלתי נסבלת מבחינתה של מדינת ישראל, ואנו נחושים למנוע כל איום על ביטחונם של אזרחי ישראל".

תגיות:אסדסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה