ונשמרתם

ג’ינג’י בן שלוש שסבל מבריונות: "אמא, מה לא בסדר איתי?"

אתם יכולים רק לדמיין איזו תחושה עלתה בלורן ראסל מארה"ב, כשבנה בן השלוש שאל אותה עם עיניים מלאות בדמעות: "מה לא בסדר איתי?". "שום דבר לא יכול להכין אותך לרגע שבו הילד המושלם שלך נתקל בבריונות מצד החברה", מספרת לורן בקול חנוק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בריונות היא דבר נוראי בכל גיל, אולם כשמדובר בילדים קטנים וחסרי אונים שלא יכולים להגן על עצמם – הכאב גדול פי כמה. חובתנו כהורים, בין היתר, היא לוודא שהילד לא רק בריא ושלם מבחינה גופנית, כי אם גם מבחינה נפשית וזה בדיוק מה שמבקשת היום אם אמריקאית לעשות, באמצעות הרשתות החברתיות.

אתם יכולים רק לדמיין איזו תחושה עלתה בלורן ראסל מארה"ב, כשבנה בן השלוש שאל אותה עם עיניים מלאות בדמעות: "מה לא בסדר איתי?". "שום דבר לא יכול להכין אותך לרגע שבו הילד המושלם שלך נתקל בבריונות מצד החברה", מספרת לורן בקול חנוק.

הכל התחיל בנסיעה באוטובוס, כאשר נערים בגיל העשרה שראו את בנה הג'ינג'י של לורן – החלו להתבדח ולכנות אותו 'מכוער' בשל כך. בפוסט ארוך ונוגע שפרסמה לורן בעמוד הפייסבוק שלה, תיארה את תחושת הלב הכאובה וביקשה מכל מי שקורא את הפוסט, להעביר אותו הלאה כדי שאף ילד או ילדה עם קצת שוני, לא יסבלו יותר, לדבריה. הבריונות היא דבר לא מקובל, שיש לעצור אותו בכל מקום שהוא מתרחש.

וכך כותבת לורן, בפוסט שהפך לויראלי ולא הותיר עין יבשה: "היום הלב שלי נשבר לשניים. תוך כדי נסיעה באוטובוס ציבורי בקו 12, הייתי עדה להתנהגות אכזרית כלפי הבן שלי בן השלוש, מצד נערים צרי אופקים שגילם לא עלה על 13. לצערי זו לא הפעם הראשונה שאני עדה לתופעות של בריונות, אבל הפעם הנערים התחילו בבן שלי ועברו לאנשים בכל הגילאים. אפילו זקנים.

"ועל מה צחקו עליו? כי יש לו שיער ג'ינג'י. על הילד היפה שלי, הם אמרו ששירותי הרווחה היו צריכים  לקחת אותו כדי לצבוע את השיער המגעיל שלו. בנקודה זו כולם צחקו, ונער אחד אמר לחברו שאם אי פעם יהיה לו ילד ג'ינגי' – הוא יהרוג אותו.

 

"אני רוצה להראות לו שיש בעולם טוב, יותר מאשר רע"

"הילד שלי שמע את כל הדיבורים האלו, ולמרות שהוא רק בן שלוש – הוא הבין וזה גרם לו לבלבול. הוא לא הפסיק לשאול אותי למה אנשים לא אוהבים את השיער שלו, ושאל אם אני יכולה לשנות את זה כדי שאנשים יאהבו אותו. הוא ביקש שאעשה שהוא ייראה כמו אחיו הגדול, שלא נולד עם שיער אדמוני. אני יכולה להרגיש איך הלב שלי נשבר לרסיסים, בכל פעם שהוא שואל אותי שאלות כאלה.

"הילד הקטן שלי נראה כל כך עצוב, ואני רוצה להפוך את העולם הזה לטוב יותר עבורו. אני רוצה להראות לו שיש בעולם טוב, יותר מאשר רע. אני רוצה שהוא יבין שהבריונים האלו הם מיעוט, ושרוב העולם מורכב מאנשים אדיבים, אכפתיים ובלתי שיפוטיים".

לצד תמונה של בנה, כתבה לורן כי היא מבקשת מכל מי שקורא את הפוסט לחלוק אותו, כדי "להראות לבן שלי כמה הוא יפה כמו שהוא, עם השיער האדמוני שהוא למד, בעל כורחו, לשנוא. כי זה לא בסדר להציק למישהו ולהעליב אותו, רק בגלל שהוא נולד עם מצב שהוא לא יכול לשנות. כל ילד יפה בדרכו הייחודית, וכולנו כהורים וכחברה צריכים להרגיש ככה".

חיזוק לאלול: בואו נלמד מהדברים הכואבים הללו, ונדאג שלכל הפחות ילדינו לא ינהגו בבריונות כלפי ילדים ששונים מהם. חשוב ללמד את הילדים מגיל קטן על הבדלים ושוני, וכמה זה חשוב להתייחס לכולם בצורה מכבדת ויפה. הצורה של ילדינו, מתחילה בנו: אם אנחנו נעשה את ההשתדלות להקנות להם ערכים טובים וללמד אותם סובלנות וכבוד כלפי השונה - הם גם יהפכו למבוגרים כאלה. 

תגיות:ונשמרתםערכיםילדיםבריונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה