חדשות בארץ

אישום: המחבל שלף את הסכין והסתער על ניב נחמיה

כתב אישום כנגד המחבל שפצע אנושות את ניב נחמיה הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז. בתוך כך, אתמול שוחרר נחמיה מבית החולים, לאחר שבאופן ניסי החלים מפציעותיו הקשות

  • ו' אלול התשע"ז
זירת הפיגוע ביבנה (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע ביבנה (צילום: פלאש 90)
אא

היום (שני) הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד המחבל איסמעיל אבו עראם, בן 19 מאזור חברון, שביצע פיגוע דקירה בסניף ''שופרסל'' ביבנה ופצע אנושות את ניב נחמיה, סגן מנהל הסניף.

נחמיה, שנפצע באורח אנוש מדקירותיו של המחבל, שוחרר אתמול מבית החולים, לאחר שבאורח ניסי הצליח להתאושש מפציעותיו הקשות.

לפי כתב האישום, המחבל אבו עראם שהתחזק מבחינה דתית, קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי- ישראלי". הנאשם החליט לרצוח יהודי ישראלי, באמצעות פיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

לשם ביצוע מעשה הטרור, יצא המחבל מביתו אל תוך שטחי מדינת ישראל, ללא היתר חוקי לכך. אבו עראם החליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין אותה ישיג ומיכל גז פלפל אותו הביא עמו.

כאשר הגיע אבו עראם אל יבנה, לא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר, ועל כן החליט לבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר, באמצעות סכין אותה יגנוב מהמרכול הסמוך. לשם כך, נכנס אל המרכול, הגיע למעבר בו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס"מ והכניס אותה למכנסיו.

כאשר נתקל בניב נחמיה, סגן מנהל סניף המרכול, בעת שסידר מוצרים במעבר, הוציא את הסכין מתוך מכנסיו והסתער על הקרבן כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו. בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק נחמיה באבו עראם, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו.

במהלך המאבק בין השניים נשברה הסכין ונשמטה מידיו של אבו עראם, שהוציא את מיכל גז הפלפל מכיסו וריסס עמו את פניו של הקורבן. לאחר מכן נמלט בריצה מן המרכול. בעקבות זעקותיו של הקורבן, המהומה שהתרחשה במרכול ובריחתם של הנוכחים תוך זעקות "מחבל", רדפו אחרי אבו עראם מספר עוברי אורח במטרה ללכוד אותו ולאחר מרדף קצר הצליחו ללכוד את הנאשם עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.

"כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו לקורבן חבלות קשות, והוא אושפז בבית החולים כשמצבו אנוש ובלתי יציב", צוין בכתב האישום. עוד נכתב כי "בחירתו הקרה של הנאשם את קורבנותיו, שינוי זהות הקורבן לאחר שתכנונו המקורי לא יצא אל הפועל, והשימוש בגז הפלפל לאחר שהסכין נשמטה מידיו במטרה להשלים את משימתו ולהרוג את קורבנו - הכל מתוך מניע לאומני-גזעני מעידים כאלף עדים על נחישותו ומסוכנותו של המשיב". משום כך דורשת הפרקליטות להאשימו בניסיון רצח.

תגיות:ניב נחמיהיבנהפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה