חדשות בארץ

לאה גולדין בקול מרוסק: "השב לנו את הדר ואורון"

"עליך לשמור על ערכי צה"ל ולהחזיר את הדר ואורון. הבן שלנו הוא לא עסקה. אני מבקש מכל הכוחות הפוליטיים: אל תהפכו את הדר הגיבור למחיר"

  • ו' אלול התשע"ז
אורון שאול והדר גולדיןאורון שאול והדר גולדין
אא

בעקבות פרישתו של אל"מ (במיל') יאיר לוטן, מתאם של ראש הממשלה לענייני השבויים והנעדרים, מתפקידו, וההחלטה שלא למנות לו מחליף – ערכו הוריו של הדר גולדין הי"ד, שמחה ולאה, מסיבת עיתונאים בביתם שבכפר סבא בהתראה קצרה.

"אנו מודים לכל מי שבא לכאן", פתחה לאה גולדין את דבריה. "מדיניות ישראל בנושא השבויים והנעדרים נקבעה מאז קום המדינה תמיד על ידי ראש הממשלה. זו האחריות והסמכות שבאה עם התפקיד. אני פונה לראש הממשלה נתניהו: יש למנות מיד מתאם לענייני השבויים והנעדרים. אסור להפקיר את הדר ואורון אפילו ליום אחד''.

"עליך לשמור על ערכי צה"ל ולהחזיר את הדר ואורון", פנו ההורים לראש הממשלה. "הבן שלנו הוא לא עסקה. אני מבקש מכל הכוחות הפוליטיים: אל תהפכו את הדר הגיבור למחיר. החיים שלנו זה לא דבר שאפשר לדבר עליו במונחים של שוק. מהיום הראשון אנו דורשים לשנות את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס".

"אנחנו מאמינים לראש הממשלה נתניהו שיקיים את התחייבויותיו למשפחות השכולות", אמר שמחה גולדין. "אנו דורשים למנות מתאם פעולות חדש. אנחנו משוכנעים שנתניהו יוכל לבחור את האדם הנכון שישיבו את הבנים שלנו בחזרה הביתה. ללא לחץ על החמאס לעולם לא נגיע לארץ המובטחת. אנחנו דורשים ליישם את החלטות הקבינט שהתקבלו בינואר האחרון. לא להחזיר את הגופות של מחבלי חמאס. להפסיק מיידית את כל ביקורי האסירים בכלא. רבותיי, הגיע הזמן לשים סוף לקייטנה הזו".

"אני מבקשת מראש הממשלה תמנה מתאם פעולות חדש, תוכיח שאתה אמיץ ולוחם אנושי, ותחזיר לנו ולעם ישראל את הדר ואורון", אמרה לאה כשקולה נשבר.

בתוך כך, בהקלטה שפורסמה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע לוטן אומר כי ישראל צריכה לכלוא 200 מחבלי אויב על כל חייל צה"ל שנחטף. לטענתו, ישראל היתה צריכה לנהוג בתקיפות גדולה יותר נגד החמאס.

"אני לא חושב שמלחמה צריכה להסתיים ב-2-0 חטופים של האויב", נשמע לוטן אומר. "אם יש לנו חטוף אחד היא צריכה להסתיים ב-200-1, אם 2 אז ב-400-2, אם זה 3 אז ב-600-3". לוטן הוסיף וציין כי "זה לא אומר שאז הבעיות יפתרו, אבל המשוואה תהיה אחרת. הצבא הציע הרבה רעיונות אופרטיביים... ואני רוצה למלא את הארנק בנושא שבויים".

בהמשך הסביר לוטן כיצד צריכה מערכת הביטחון לממש את אותה משוואה. "זה רעיון שצה"ל חייב להשתפר בו אחרי צוק איתן", אמר. "הרמטכ"ל הוריד את הכפפה. הרמטכ"ל לא רק מחויב, אלא הוא מאוד מבין את הנושא. חושב שאלה דברים שהצבא צריך לעסוק בהם".

אנא התפללו לעילוי נשמתם של הדר בן לאה ואורון בן זהבה ולהבאתם לקבר ישראל:

מזמור מט:

לַמְנַצֵּחַ לִבְנֵי קֹרַח מִזְמוֹר: שִׁמְעוּ זֹאת כָּל הָעַמִּים. הַאֲזִינוּ כָּל ישְׁבֵי חָלֶד: גַּם בְּנֵי אָדָם. גַּם בְּנֵי אִישׁ. יַחַד עָשִׁיר וְאֶבְיוֹן: פִּי יְדַבֵּר חָכְמוֹת. וְהָגוּת לִבִּי תְבוּנוֹת: אַטֶּה לְמָשָׁל אָזְנִי. אֶפְתַּח בְּכִנּוֹר חִידָתִי: לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע. עֲוֹן עֲקֵבַי יְסוּבֵּנִי: הַבֹּטְחִים עַל חֵילָם. וּבְרֹב עָשְׁרָם יִתְהַלָּלוּ: אָח לֹא פָדֹה יִפְדֶּה אִישׁ. לֹא יִתֵּן לֵאלֹהִים כָּפְרוֹ: וְיֵקַר פִּדְיוֹן נַפְשָׁם. וְחָדַל לְעוֹלָם: וִיחִי עוֹד לָנֶצַח. לֹא יִרְאֶה הַשָּׁחַת: כִּי יִרְאֶה חֲכָמִים יָמוּתוּ. יַחַד כְּסִיל וָבַעַר יֹאבֵדוּ. וְעָזְבוּ לַאֲחֵרִים חֵילָם: קִרְבָּם בָּתֵּימוֹ לְעוֹלָם. מִשְׁכְּנֹתָם לְדוֹר וָדֹר. קָרְאוּ בִשְׁמוֹתָם עֲלֵי אֲדָמוֹת: וְאָדָם בִּיקָר בַּל יָלִין. נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ: זֶה דַרְכָּם כֶּסֶל לָמוֹ. וְאַחֲרֵיהֶם בְּפִיהֶם יִרְצוּ סֶלָה: כַּצֹּאן לִשְׁאוֹל שַׁתּוּ מָוֶת יִרְעֵם. וַיִּרְדּוּ בָם יְשָׁרִים לַבֹּקֶר. וְצוּרָם לְבַלּוֹת שְׁאוֹל מִזְּבֻל לוֹ: אַךְ אלוקים יִפְדֶּה נַפְשִׁי מִיַּד שְׁאוֹל. כִּי יִקָּחֵנִי סֶלָה: אַל תִּירָא כִּי יַעֲשִׁיר אִישׁ. כִּי יִרְבֶּה כְּבוֹד בֵּיתוֹ: כִּי לֹא בְמוֹתוֹ יִקַּח הַכֹּל. לֹא יֵרֵד אַחֲרָיו כְּבוֹדוֹ: כִּי נַפְשׁוֹ בְּחַיָּיו יְבָרֵךְ. וְיוֹדֻךָ כִּי תֵיטִיב לָךְ: תָּבוֹא עַד דּוֹר אֲבוֹתָיו. עַד נֵצַח לֹא יִרְאוּ אוֹר: אָדָם בִּיקָר וְלֹא יָבִין. נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ:

מזמור טז:

מִכְתָּם לְדָוִד, שָׁמְרֵנִי קל כִּי חָסִיתִי בָךְ: אָמַרְתְּ לַה' ה' אָתָּה, טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ: לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה, וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם: יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ, בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם, וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי: ה', מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי, אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי: חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים, אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי: אֲבָרֵךְ אֶת ה' אֲשֶׁר יְעָצָנִי, אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי: שִׁוִּיתִי ה' לְנֶגְדִּי תָמִיד, כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט: לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי, אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח: כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל, לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת: תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים, שׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ, נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח: 

תגיות:הדר גולדיןאורון שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה