חדשות בעולם

הוריקן חסר תקדים משתולל בעיר יוסטון בטקסס: מעבר ברחובות דורש סירות

'קטסטרופה חסרת תקדים', כך הגדירו מומחים את הסופה הארווי המשתוללת ברחבי טקסס ביממה האחרונה

  • ו' אלול התשע"ז
אא

יוסטון, טקסס, היא העיר הרביעית בגודלה בכל ארצות הברית. וביממה האחרונה היא מתמודדת עם סערה בסדר גודל שמעולם לא תועד באיזור. בחלקים מיוסטון ירדו מאז תחילת הסערה 66 סנטימטרים של גשם – כמות גדולה יותר מכמות המשקעים הממוצעת לשנה כולה.

ההוריקן הארווי, אומרים מומחים, עלול להתברר בסופה של הסופה כהרסני ויקר לא פחות מהסופה קתרינה, הסופה שגרמה לנזקים הגדולים ביותר בתולדות אמריקה.

משמר החוף ביצע עד עכשיו למעלה מאלף חילוצים דחופים של אנשים שנתקעו בשיטפונות, כולל 200 מבצעי חילוץ מהאוויר.

מלבד משמר החוף וארגוני הצלה רשמיים הפעילים במקום, עיתונאים המכסים את הסופה ביוסטון מדווחים כי בעלי סירות פרטיות רבים יצאו לרחובות בסירות שלהם כדי לחלץ את כל מי שנתקע. תשומת לב מיוחדת ניתנת לקריאות לעזרה של קשישים, מוגבלים, ומשפחות עם ילדים קטנים.

ראש עירית יוסטון חזר והביע את עמדתו שהוא נהג נכון כשלא קרא לתושבים להתפנות מבתיהם. מנקודת מבט היסטורית מוכח כי יותר אנשים מתים בתאונות הדרכים בפקקים שנוצרים כשהאוכלוסיה ממהרת להתפנות, מאשר בבתים המוצפים.

נכון לאתמול בלילה, 54 מחוזות בטקסס (בה יש 254 מחוזות) הוכרזו כאיזורי אסון. הנזקים עד כה נאמדים במיליארדים רבים. שדות התעופה של יוסטון חדלו לפעול עד להודעה חדשה ו-1500 טיסות בוטלו. רוב מקומות העבודה שובתים מאחר שהעובדים אינם יכולים לצאת מבתיהם בגלל כבישים שהפכו לנהרות.

הנשיא טראמפ הודיע שיגיע לבקר באיזורים מוכי האסון בטקסס 'מיד כאשר הביקור לא יהווה הפרעה'. מכיוון שבינתיים ההוריקן ממשיך להשתולל, כנראה שייקח עוד זמן עד שהביקור הנשיאותי יתקיים.

משפחה עם <a class=תינוק שתקועה בשיטפון בלי קורת גג שלחה את התמונה הזו עם בקשה לעזרה" src="https://storage.hidabroot.org/Graphics/Storage/121783.jpg" />משפחה עם תינוק שתקועה בשיטפון בלי קורת גג שלחה את התמונה הזו עם בקשה לעזרה

תגיות:הוריקןארה"בטקסס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה