חדשות בעולם

ההוריקן בטקסס הגיע לדרגה 4: "הכל נחרב"

מראות קשים ביותר נראו בטקסס, לאחר שהיכה בה ההוריקן 'הארווי' במלוא העוצמה. גגות התעופפו, עצים קרסו וחלונות התנפצו

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

ממשיכות להגיע עדויות קשות מההוריקן שהשתולל בטקסס במהלך סוף השבוע האחרון. למרות שרשויות החיזוי הודיעו מראש על כך שההוריקן צפוי להיות כזה שלא נראה כמותו במשך 12 השנים האחרונות, התושבים ככל הנראה לא שיערו שהוא יגיע לדרגה 4 שהיא הדרגה הסוערת ביותר. במהלך הסופה נהרגו שניים מתושבי האזור, האחת בשיטפונות, והשני נספה בשריפה בביתו.

את המכה הגדולה ביותר ספגו אלפי התושבים המתגוררים בעיירת החוף רוקפורט. העיירה, אשר נחשבת לאזור תיירותי מרהיב ביופיו, נהרסה ונחרבה כמעט לגמרי. בנוסף, נפצעו גם 14 בני אדם בשטח העיירה. השופט ברט מילס שעמד בראש בית המשפט המקומי שנכח באחד התדרוכים עם רשויות ההצלה אמר: "יש מספר תושבים שהחליטו להישאר בעיירה וזו הייתה טעות מרה".

בנוסף לאבדות בנפש, היו גם אבדות גדולות מאוד ברכוש. מכוניות רבות נהרסו לאחר שעצים עתיקים קרסו עליהן, חלקי גגות התעופפו לכל עבר ושמשות רבות התנפצו. ראש העיר ציין כי "כל הבתים נפגעו בדרך כזו או אחרת". הוא ביקש מתושבי העיירה, שרובם התפנו מהמקום, לא לחזור בשלב זה לבתיהם. גם הקבלן המקומי פרנק קוק, אמר: "תושב שנשאר משהו מהבית שלו הוא בר מזל".

בין היתר גרמה הסערה לקריסת גג בבית הדיור המוגן. בעקבות זאת הוחלט לפנות את הדיירים אל בית הכלא המקומי, שפונה קודם לכן מאסיריו.

אחד מהתושבים סיפר כי בזמן שהתחילה הסערה הוא שהה על אחת מהיאכטות שלו במעגן רוקפורט, אך בהמשך הוא ראה איך שהיאכטה מתחילה לשקוע ואז נמלט מהמקום. הוא סיפר לאחר מכן בחרדה: "מעולם לא ראיתי משהו דומה לסופה הזו. כל רכושי היה ביאכטה ששקעה".

גם העיירה קייטי ספגה מכה קשה. ההוריקן חלף מעל העיירה והחריב עשרות מבנים. זאת למרות שקודם לכן ניסו התושבים לאטום את בתיהם כדי להגן עליהם. גם ביוסטון, שנמצאת צפונית- מערבית לרוקפורט, נראו מחזות קשים. החזאים ציינו כי במשך שלוש שעות ירדו יותר מ-15 ס"מ גשם רק ביוסטון. רוב הכמות ירדה תוך שעה. הצפי הוא שהמים יגיעו לגובה של מטר ביממה הקרובה.

תגיות:טקססהוריקןהארווי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה