חדשות בעולם

הסופה בטקסס: תושבים הודרכו לרשום את שמם על הזרוע

מאות אלפים נותרו ללא חשמל ורבבות פונו מבתיהם. כוחות ההצלה מתקשים להגיע למקום מוכה האסון. סופת ההוריקן משתוללת בטקסס

  • ה' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סופת ההוריקן הארווי שהשתוללה אתמול (שבת) בחופי טקסס גרמה לשני הרוגים, לחורבן עצום ולמאות אלפים להיוותר ללא חשמל.

משטרת יוסטון מסרה כי נמצאה גופתה של אישה, שמתה בשיטפונות שנגרמו כתוצאה מהסופה. אתמול נמצאה גופתו של גבר שמת בשריפה שפרצה בעקבות ההוריקן.

זוהי סופת ההוריקן החזקה ביותר בארה"ב זה יותר מעשור, כאשר הרוחות העזות נושבות במהירות של 209 קמ"ש. מרכז החיזוי האמריקני מזהיר מהצפות קשות במיוחד בטקסס. חזאים מעריכים שבאזורים רבים ביוסטון ירד יותר ממטר של גשם.

בשל הרוחות העזות, כוחות החירום לא הצליחו להגיע לאזורים רבים. בשל כך לא ניתן עדיין להעריך את מלוא הנזק. רבבות פונו מבתיהם לקראת הסופה, ועל פי הדיווחים יש כ-14 נפגעים.

ברוק לונג שעומד בראש פימ"ה, הסוכנות הפדראלית לטיפול במצבי חירום, מסר: "זה הולך להיות אירוע מתסכל וארוך בצורה חסרת תקדים לטקסס. השיקום מהאסון הולך לקחת שנים". מושל טקסס גרג אבוט אמר כי כ-1,800 חיילים ישתתפו בפינוי ההריסות. אבוט אמר כי הרשויות ערוכות לספק מים, קרח ואוכל לאזורים שנפגעו מההוריקן. טקסס הרחיבה אמש את אזור האסון ל-20 מחוזות נוספים במדינה, 50 בסך הכול.

העיירה רוקפורט לחופי טקסס, שבה 10,000 תושבים, היא אחד המקומות שספגו את הנזק הקשה ביותר בסוף השבוע, והתושבים נדרשו להתפנות מבתיהם. סגנו של מושל העיירה סיפר על ההדרכה לאלו שלא התפנו: "הדרכנו את האזרחים שלא התפנו לכתוב על הזרוע את השם שלהם ואת מספר הביטוח הלאומי כדי שיצליחו לזהות את הגופה שלהם", אמר.

סופות הוריקן תמיד נחלשות במהירות כשהן מגיעות לחוף. גם הארווי נחלשה מהוריקן בדרגה 4 להוריקן בדרגה 1 תוך שמונה שעות בלבד. עם זאת, האזהרה היא כי הסכנה לא נעלמה. 

תגיות:סופת הוריקןטקסס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה