ונשמרתם

"עשיתי שטות גדולה. בגללה חברי נהרג, ואני כמעט שילמתי עליה בחיי"

פעמים רבות אנחנו שומעים סיפורים מעין זה שלפנינו, כשכבר מאוחר מדי. כשהמעשה נעשה ואין אשרות להשיב את הגלגל אחורנית. סיפורו של עמירם אבו צריך להבהב לכולנו כמנורת אזהרה, בכל אימת שאנחנו מבקשים לעשות מעשה מטופש – בטח כשמדובר על נהיגה ללא רישיון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעמים רבות אנחנו שומעים סיפורים מעין זה שלפנינו, כשכבר מאוחר מדי. כשהמעשה נעשה ואין אשרות להשיב את הגלגל אחורנית. סיפורו של עמירם אבו צריך להבהב לכולנו כמנורת אזהרה, בכל אימת שאנחנו מבקשים לעשות מעשה מטופש – בטח כשמדובר על נהיגה ללא רישיון.

"הייתי בן 17 בלבד כשלקחתי את האופנוע של השכן שלי, בלי רשות ובלי רישיון", מספר אבו שניצל בנס מהטעות הנוראית ההיא, ל'ידיעות אחרונות'.

"אמנם לא היה לי רישיון, אבל זה לא מה שמנע ממני לעלות על האופנוע ולרכוב בלילה בגשם שוטף", הוא משחזר את המעשה אותו עשה יחד עם חבר נוסף – תומר דריהם ז"ל.

לדבריו, השטות הזו כמעט עלתה לו בחייו, שכן גם לחברו לא היה רישיון. אבל "מי בכלל חשב על אפשרות של תאונה. היה ליל שישי, ורכבנו לחיפה. בדרך חזרה, בסביבות שלוש לפנות בוקר, התחיל לרדת הגשם הראשון של השנה והכביש היה חלק במיוחד".

זה קרה בדרך חזרה, באחד העיקולים של קריית ים. השניים נכנסו לעיגול במהירות גבוהה מדי, האופנוע החליק ונכנס היישר אל תוך משאית ענקית. תומר חבש אמנם קסדה לראשו, אבל עוצמת המכה שחטף מהכידון בבטנו הייתה קטלנית מדי, ואחרי שבוע אשפוז בבית החולים – הוא נפטר.

עמירם נשאר אמנם בחיים, אך היה מאושפז בבית החולים במשך ארבעה חודשים תמימים כשהוא מחוסר הכרה. "הלב שלי הפסיק לפעום כמה פעמים אבל הרופאים הצליחו להחיות אותי, ובשלב מסוים העבירו אותי לבית לוינשטיין".

שם, לא נתן לו הצוות הרפואי הרבה סיכוי. חודשיים שלמים עברו מבלי שהראה סימני התאוששות, ואז קרה הנס. "התעוררתי מבולבל ועם פגיעה קשה בזיכרון ובמערכת העצבים. לא זכרתי מי אני, לא זכרתי את החברים, לקח לי זמן לזהות אפילו את המשפחה".

זמן קצר לאחר שהתעורר, עמירם נזכר בתומר ושאל מה קורה איתו. "בהתחלה לא האמנתי לפסיכולוג שנשלח לספר לי שתומר נהרג. הייתי מרותק לכיסא גלגלים, והשתוללתי מכעס ומתסכול", הוא אומר.

היום אבו בן 34, נשוי ואב לשלושה. אך בשל מצבו הרפואי, אין באפשרותו להוציא רישיון.  " אני עשיתי טעות קטלנית שכמעט שילמתי עליה בחיי. הפסדתי חצי שנה מהחיים שלי ולקח לי זמן לחזור לשגרה", הוא אומר בעצב. "אז יש לי רק דבר אחד להגיד לנער שמסתכל על אוטו או אופנוע, ורוצה לקחת אותו לסיבוב: אל תחשוב 'לי זה לא יקרה'".

תגיות:סכנהנהיגהרישיוןנערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה