מעניין

הדיילת חשה נורא והתמוטטה במהלך הטיסה, ואז הטייסת עשתה משהו שהציל את חייה

דיילת האוויר ג'ניפר סטנסל בת ה-38 מארה"ב, אובחנה עם מחלת הזאבת לפני כ-15 שנה. מחלת הזאבת היא מחלה אוטואימונית קשה, שהופכת בין היוצרות וגורמת למערכת החיסון לתקוף את הגוף. כשהתמוטטה במטוס ונאמר לה כי אחת מכליותיה מעמידה את חייה בסכנה - הטייסת עשתה משהו שהציל את חייה

בעיגול: הטייסת והדיילת (צילום: מתוך פייסבוק)בעיגול: הטייסת והדיילת (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

דיילת האוויר ג'ניפר סטנסל בת ה-38 מארה"ב, אובחנה עם מחלת הזאבת לפני כ-15 שנה. מחלת הזאבת היא מחלה אוטואימונית קשה, שהופכת בין היוצרות וגורמת למערכת החיסון לתקוף את הגוף. מאז האבחנה סובלת סטנסל מבעיות קשות בכליות, אך התעלמה מהסימפטומים של המחלה במשך זמן רב, אולי רב מדי.

עד שהבלתי נמנע קרה, וסטנסל התמוטטה במהלך טיסה ולא הייתה מסוגלת להמשיך לעבוד. בתחנה הראשונה שנזדמנה לה הטייסת קפטן ג'ודי הרסקאמפ – עצרה את המטוס.

אנשי הצוות ליוו את ג'ניפר לבית החולים המקומי, שם היא עברה סדרת בדיקות ארוכה שבסופה הודיעה לה הרופאים חד משמעית: "את זקוקה לכליה חדשה, ואת זקוקה לה בדחיפות. כל יום שאת חיה עם הכליה הנוכחית, מעמיד את חייך בסכנה".

כשג'ניפר חזרה למטוס ובפיה הבשורה המרה - קפטן ג'ודי מיד נדרכה. "אני רוצה לתרום לך את הכליה שלי", היא אמרה בנוכחות כל אנשי הצוות המתפעלים. ולא, לא הייתה זו סתם מחווה – שכן שתי הנשים התיידדו שנים ספורות קודם לכן, כשביתה של ג'ודי נשרף וג'ניפר הופיעה בפתח עם לזניה ויין, לשמח ולעודד את רוחה. "אני חושבת שזו הייתה ההזדמנות שלי להודות לה באופן אישי על מה שעשתה בשבילי, כשאני נזקקתי לכתף להישען עליה", אמרה הטייסת.

היות ומצבה של ג'ניפר היה קריטי, היא פנתה לכל מי שהכירה בחוג הקרוב של חבריה ומשפחתה – כדי לבקש שייכנסו לרשימת התורמים. ורבים אמנם נכנסו לרשימה, אך למרבה ההפתעה, דווקא הכליה של ג'ודי היא זו שהתאימה בדיוק. "כמו כפפה ליד", אומרות השתיים כיום.

מועד הניתוח נקבע זמן קצר לאחר מכן, ושתי הנשים נסעו לבית חולים בסיאטל – שם נותחו בהצלחה רבה בניתוח שארך חמש שעות. "מאז השתלת הכליה, תסמיני המחלה משתפרים ואני מרגישה טוב יותר מאי פעם", אומרת ג'ניפר ומחייכת לעומת חברת הנפש שלה, הטייסת. "אני לא יודעת איך אוכל להודות לך".

אך קפטן ג'ודי, בטון רגוע ושלו, מחייכת בחזרה ואומרת: "נכון שאיבדתי כליה אחת, אבל תראו איך היא מתעוררת לחיים חדשים – טובים ובריאים. הייתי אומרת שזו עסקה הוגנת לחלוטין, נכון?".

תגיות:טיסהחייםכליותהצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה