חדשות בארץ

דיון עקרוני בנושא חשיפת שיחותיו של נתניהו עם בעלי "ישראל היום"

ראש הממשלה מתכוון לחשוף את השיחות – אך גם לקיים דיון עקרוני בנושא הפוגע, לדבריו, בזכות לפרטיות

  • ל' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון קבע החודש שעל ראש הממשלה בניינין נתניהו למסור את מועדי השיחות שלו עם בעלי החינמון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ועם עורך החינמון לשעבר, עמוס רגב. כעת מבקש נתניהו לקיין דיון עקרוני בנושא זה. הודעה מטעמו מסרה כי פסק הדין אשר מחייב אותו לחשוף את השיחות פוגע בזכותו לפרטיות.

על פי מקורבים לראש הממשלה, מדובר בדיון עקרוני, וכי ראש ממשלה מתכוון למסור את מועדי השיחות בכל מקרה – וזו הסיבה שלא הגיש בקשה לעיכוב ביצוע.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נמסר שראש הממשלה מתכוון למסור את פרטי השיחות, מכיוון שאין לו מה להסתיר. אולם מאז שהתפרסם פסק הדין המחייב אותו למסור את פרטי השיחות, מגיעות פניות רבות מאד לחשיפה של שיחות ופגישות פרטיות של עובדי ציבור. בשל כך, ובשל החשיבות העקרונית של הזכות לפרטיות, מבקש נתניהו לקיים דיון עקרוני בנושא, על מנת להכריע בנושאים העקרוניים אשר נובעים מפסק הדין. לא מתקבל על הדעת, כך נמסר, שכל איש ציבור יתבקש לחשוף שיחות אישיות.

בית המשפט העליון קבע, בנוגע לפסיקה לגבי חשיפת השיחות, כי מדובר בשיחות חשובות שהתקיימו בין ראש הממשלה לבין גורמים בכירים בעיתון. גם אם מדובר בשיחות פרטיות, ולא בכאלה הנוגעות ישירות לעיתון, הרי שמדובר בשיחות בעלות עניין ציבורי נרחב, בשל הקשר האישי בין ראש הממשלה לבין בעלי השליטה בעיתון.

אדלסון ורגב טענו, במסגרת ההליכים המשפטיים, כי בינם לבין ראש הממשלה קיימים יחסי חברות כבר שנים רבות, וכי חשיפת השיחות תהווה פגיעה בפרטיותם, וכי העניין הציבורי בקשר ביניהם אינו מצדיק זאת.

תגיות:בית המשפט העליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה