כתבות מגזין

בקשה מיוחדת: מי מכיר את האישה שפגעתי בה לפני 13 שנים?

רות הממתינה במשך שמונה שנים לילדים, ואחותה רעות, אשר מצויה בשידוכים כבר לא מעט שנים, החליטו לחפש אחר אישה שהן פגעו בה לפני כ-13 שנה. אולי במקרה תוכלו לעזור להן?

אא

אלפי אנשים שפתחו הבוקר את עיתון 'כוח הפרסום' שמופץ באזור המרכז השתאו לנוכח מודעה בלתי שגרתית. בראש המודעה נכתב באותיות גדולות: "מחפשים אישה בת 65 ואת בתה בת ה-35".

מתחת לכותרת צוין: "הנשים היו נוכחות במקרה מסוים שארע לפני 13 שנה באוטובוס שחזר מחוף הים הנפרד בהרצליה לכיוון קריית הרצוג, בבני ברק, בשעות הצהריים. באותו מקרה התפתח ויכוח בין האישה ובתה לבין קבוצת בנות בגילי העשרה. במהלך הוויכוח אמרה האישה המבוגרת לאחת הבנות: 'שיהיה לך קשה בשידוכים!'  אנא, כל הזוכר דבר אודות מקרה זה נשמח שיעמוד בקשר טלפוני". בהמשך גם צוין מספר הטלפון.

כפי שמסתבר, מאחורי פרסום המודעה יוצאת הדופן עומדות שתי אחיות – רות ורעות, אשר שתיהן מצויות במצב לא קל בחיים. רות מצפה מזה שמונה שנים לילדים, ואילו אחותה רעות כבר אינה צעירה ועדיין לא זכתה לשידוך.

"כבר שנים שאנחנו נושאות אתנו רגשות אשמה מאירוע שהתרחש בדרך לים, בו פגענו בשתי נשים", מספרת רות בשיחה ל'הידברות'. "בשבת האחרונה החלטנו שזהו זה, חייבים לעשות מעשה כדי לאתר את הנשים האלו ולפייס אותן, וזה מה שגרם לנו לפרסם את המודעה".

 

"ניסינו השתדלות גשמית ורוחנית, אך דבר לא עוזר"

על מה שאירע באותו יום, לפני כ-13 שנה, מספרת רות: "זה היה כשהייתי בערך בת חמש עשרה. אחותי ואני נסענו יחד עם שתי חברות לחוף הים בהרצליה. כשהיינו בדרך חזור תפסנו שני מקומות ישיבה באוטובוס, אך לפתע עלו אישה מבוגרת ובתה והתיישבו במקומות שלנו. ניסינו לבקש מהן לקום ואחר כך התחלנו ממש לצעוק ולדרוש מהן שיפנו לנו את המקומות. זכור לי שבשלב מסוים דיברנו ממש לא יפה, גם נשים ובנות אחרות שהיו באוטובוס היו עדות לכך וזה היה באמת לא נעים. גם אחותי אומרת שהיא זוכרת את האירוע הזה כמביש. לקראת סוף הוויכוח  פנתה אליי האישה המבוגרת ואמרה: 'אם אתן מתנהגות ככה, אז יהיה לכן קשה בשידוכים'. אני לא יודעת אם היא התכוונה 'לאחל' שיהיה לנו קשה, או פשוט ציינה עובדה, שנראה לה שעם דיבורים כאלו נתקשה למצוא את זיווגינו".

והיא מוסיפה: "אחרי שהגענו לבני ברק לא ירדנו בתחנה שלנו אלא המשכנו לעקוב אחרי הנשים האלו כדי לראות איפה הן יורדות. עד עכשיו אני לא יודעת להסביר למה עשינו את זה. הלכנו עד לאזור המגורים שלהן וכך ראינו שהן הגיעו לרחוב קובלסקי בקריית הרצוג. לכן אנו משערות שהן כנראה מתגוררות ברחוב הזה".

מבחינתן באותה עת הסתיים לו הסיפור. כבחורות צעירות הן לא חשבו באותו זמן על עולם השידוכים. ובכל זאת, רות מודה כי במשך כל השנים שחלפו מאז, כרסם בליבה כל הזמן חשש מכך שהיא תתעכב בשידוכים בגלל הקפידה של האישה הזו. "כשהגעתי לשידוכים ממש פחדתי מזה, אבל לבסוף דווקא התחתנתי בגיל צעיר יחסית ובקלות. אבל לצערי כבר שמונה שנים שאני מחכה לילדים, ואילו אחותי מחכה לשידוך כבר הרבה שנים והיא ממש תקועה".

רות מוסיפה: "ניסיתי לעשות כל כך הרבה השתדלות, גם גשמית וגם רוחנית, אבל בינתיים שום דבר לא עוזר. אז החלטתי לפרסם את המודעה, אולי זה יהיה מה שיעזור לנו".

 

אינספור טלפונים ופניות

אחרי שהמודעה יוצאת הדופן פורסמה בעיתון אומרת רות שהיא קיבלה הרבה מאוד שיחות טלפון. "באף אחת מהן לא נתנו לי פרטים על הנשים שאני מחפשת, אבל היו הרבה כאלו שהתקשרו כדי לבקש את השמות שלי ושל אחותי והבטיחו שיתפללו, היו גם שרצו לספר לי כל מיני סיפורים על מקרים דומים שהיו להם ועל איך שהם הסתיימו.

"הייתה מישהי שהציעה לי הצעה מקורית - לקבל על עצמי משהו טוב לזכות האישה הזו, וכך אולי הקפידה תרד לה מהלב. מאוד אהבתי את הרעיון הזה. היה גם רב שפניתי אליו והוא הדריך אותי להתפלל להקב"ה שיגרום לה להיזכר בסיפור הזה ושהיא תאמר בליבה שהיינו בסך הכל ילדות קטנות ולא התכוונו באמת לפגוע או לצער".

ויש לה גם מסר: "אני יכולה להעיד על עצמי – עד כיתה ח' הייתי ילדה מאוד ביישנית, ופתאום כשהתבגרתי התחלתי לדבר ולהעז לומר כל מה שעומד לי על הלשון. היום, במבט לאחור, אני יודעת עד כמה שזה היה מוטעה. ברור לי שכאשר מישהו בא להתקיף אותך, אתה מוכרח קודם כל להירגע, לא לענות מיד, אלא להתאפק, לחשוב רגע ולדבר בנחת. רק כך אפשר להימנע ממחלוקת ומצעקות.  

"דבר נוסף שלמדתי הוא להיזהר מאוד מפגיעה באנשים. זה לא חייב להיות בשיחה או בוויכוח. לפעמים אפילו יוצאים מחנות ומשאירים את המוכרת פגועה. אחר כך קשה מאוד לדעת במי פגענו ופעמים רבות, כמו במקרה שלי, לא מצליחים לאתר את האדם הנכון כדי להתנצל בפניו ולפייס אותו.

"אני כל כך מקווה שאזכה לפייס את האישה שפגענו בה, ואם לא, אז לפחות לחזק אנשים אחרים על הדרך ולמנוע מקרים דומים ומצערים כל כך".

אנא, התפללו עבור רות דינה בת גאולה מזל לזרע של קיימא, ועבור רעות עליה בת גאולה מזל לזיווג הגון במהרה. אם אתם יודעים פרטים כלשהם על המקרה, אנא צרו קשר עם רות בטלפון: 0548493861

תגיות:פגיעהזרע של קיימאפיוסשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה