ונשמרתם

אם שבתה נפלה מגובה אך ניצלה בנס, מזהירה הורים אחרים: "אל תהיו שאננים"

אם שבתה בת השלוש הצליחה לפתוח את החלון בחדר השינה שלה, נפלה מגובה אך ניצלה בנס - מזהירה: "כמוני, יש עוד הורים רבים וטובים שחושבים שהארונות, החלונות, המדרגות והשקעים החשמליים שלהם מאובטחים ובטיחותיים לילדים, אבל בדיקה נוספת ומדוקדקת יותר תעלה ממצאים קצת אחרים"

בעיגול: אוברי הקטנה לאחר ההחלמה מהניתוח (צילום מסך)בעיגול: אוברי הקטנה לאחר ההחלמה מהניתוח (צילום מסך)
אא

ילדים קטנים נולדים עם סקרנות טבעית שלרוב היא דבר יפה ומחכים, אך לעתים עשויה להיות קטלנית ולהוביל לתאונות מצערות. במקרים רבים התאונות מסתיימות במכה לא רצינית של ברך שחוקה או חבורה עם מעט דם שנעצר מיד, אך במקרים אחרים – היא יכולה להיות קשה ביותר.

כך קרה לאימא בשם אמבר מאיידהו שבארה"ב, שלמרות הביטחון שלה שהן הבית והן גן הילדים של בתה בת השלוש אוברי - מאובטחים ובטיחותיים, טעות גדולה הייתה בידה. זה היה עוד לילה שגרתי שבו אמבר השכיבה את אוברי במיטה שלה שבקומה השנייה, קומת המגורים, לאחר יום עייף ועמוס.

מיד לאחר מכן ירדה לקומת הקרקע, כדי ללמוד. אלא שעד מהרה קטעה את רצף הלימוד שלה נקישה מבוהלת בדלת. זו הייתה השכנה שלה שצעקה בבהלה: "מהר. אני חושבת שהיא נפלה", ורצה לכיוון החלק האחורי של הבית.

מסתבר שהשכנה הייתה עדה לתאונה הנוראית, אבל הייתה רחוקה מדי מכדי להתריע על כך בפני אמה או לעשות דבר מה שימנע אותה. כשאמבר הגיעה למקום, היא ראתה את בתה שרועה על הקרקע כשפניה שותתות דם, והיא אפילו לא בוכה. "כנראה שאוברי טיפסה על המיטה שלנו, ניגשה לחלון ואיכשהו הצליחה לפתוח אותו", משחזרת אמבר בדמעות.

אמבולנס שהוזמן למקום פינה את אמבר הקטנה לבית החולים – שם מצאו הרופאים שברים רבים על הגולגולת שלה, שלפוחיות אדומות בכל הגוף ופגיעה בטחול, אבל למרבה השמחה, אוברי נותחה בזמן והצליחה לשרוד ולצאת מזה. "כמוני, יש עוד הורים רבים וטובים שחושבים שהארונות, החלונות, המדרגות והשקעים החשמליים שלהם מאובטחים ובטיחותיים לילדים", אומרת אמבר כיום. "אבל בדיקה נוספת ומדוקדקת יותר תעלה ממצאים קצת אחרים.

"חשוב שהחלונות יהיו נעולים וסגורים גם בימי הקיץ החמים, ובפרט אם אתם גרים בבניין קומות או אם החדרים שלכם נמצאים בקומה עליונה. חלון עם ידיות זה קצת יותר קשה להם לפתוח, אבל בהחלט לא בלתי אפשרי – גם אם הם רק בני שלוש. בבקשה תשמרו על הילדים שלכם, כי רק אתם באמת יכולים לדאוג לביטחונם. אז אל תהיו שאננים".

תגיות:הוריםילדיםסכנההשגחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה