חדשות בארץ

ראש חודש אלול: חשש מפרובוקציות של הרפורמים בכותל

התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית מתכננות לקיים תפילה המונית בכותל, עם קריאת התורה על ידי נשים ותקיעה בשופרות. בשעות האחרונות נעשה ניסיון כדי למנוע זאת באופן חוקי

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לרגל ראש חודש אלול מתכננות 'נשות הכותל' וכן התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית לקיים מחר (רביעי) תפילה מעורבת של נשים וגברים יחד ברחבה העליונה של הכותל. על פי התכנית הם יקיימו גם תפילה של נשות הכותל בעזרת הנשים, זאת כאשר הן מתעטפות בטלית, מניחות תפילין, תוקעות בשופרות וקוראות בתורה.

הבוקר (שלישי) פנה עו"ד הראל ארנון המייצג את ארגון 'נשים למען הכותל' (ארגון הנלחם בנשות הכותל) לרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים בבקשה שיפעיל את סמכויותיו כדי להרחיק מרחבת הכותל את נשות התנועה ואת הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים. פנייה דומה הוא שלח גם למפקד מרחב דוד במשטרת מחוז ירושלים, זאת כאשר הוא מדגיש שהאירוע המתוכנן על ידי התנועות אינו חוקי.

עורך הדין ציין במכתבו מספר סיבות לכך שהטקסים אינם חוקיים ויש לפעול בתוקף כדי למנוע אותם. "תפילת הציבור תיפגע קשות אם יגיעו נציגי הארגונים לקיים את טקסי המחאה שלהם בכותל", הוא הבהיר, "שכן הטקסים הללו גוררים התנגדות ציבורית עזה והתערבות משטרתית".

עוד ציין עו"ד ארנון כי הפעולות הן בלתי חוקיות גם בשל הסיבה שאסור להכניס לרחבת הכותל ספרי תורה פרטיים, וכן מכיוון שחל איסור לקיים טקס דתי שלא על פי מנהג המקום אשר פוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום.

"בג"צ מעולם לא הכיר בזכות לקיים טקסי תפילה כפי שמתכננים הארגונים", הוא המשיך. "גם בעתירות בעבר הוכרה להם זכות מצומצמת בלבד לתפילת נשים אך ורק ברחבה העליונה ולא בסמוך לכותל, למשך אחת עשרה שעות בשנה בלבד. וגם זה רק לאחר שממשלת ישראל תקבע הסדרים ותנאים לתפילה זו. בג"צ מעולם לא הכיר בזכות כלשהי לתפילה מעורבת בכותל, ואירוע כזה מהווה הפרה בוטה של מנהג המקום".

 

תגיות:רפורמיםכותלחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה