מעניין

1 מתוך 7 מיליון לידות: סיפורו של בן ה-13 שכלוא בגוף של בן 3

אנגוס פאלמס מבריטניה הוא נער בן 13, אשר בשל כשל כרומוזומי – גופו חדל לגדול כשהיה בן שלוש. בתוכנית טלוויזיה מקומית שאליה התראיין עם אמו, הצליח אנגוס לכבוש את לב הצופים בעיקר בזכות הצחוק, החיוך ושמחת החיים יוצאת הדופן שלו

אנגוס פאלמס (צילום מסך)אנגוס פאלמס (צילום מסך)
אא

אנגוס פאלמס מבריטניה הוא נער בן 13, אשר בשל כשל כרומוזומי – גופו חדל לגדול כשהיה בן שלוש. בתוכנית טלוויזיה מקומית שאליה התראיין עם אמו, הצליח אנגוס לכבוש את לב הצופים בעיקר בזכות הצחוק, החיוך ושמחת החיים יוצאת הדופן שלו.

אנגוס נולד במשקל תקין של 2.7 קילוגרם, אולם בשל התסמונת הנדירה ממנה הוא סובל, כיום עומד משקל גופו על 12 ק"ג בסך הכל. "במהלך ההיריון וגם במהלך הלידה של אנגוס, לא היה שום דבר שיעורר את חשדנו. לא היה לנו מושג שמשהו לא בסדר איתו", מסבירה אמו, טנדי. "כשלקחו אותנו באמבולנס לבית החולים במנצ'סטר ועשו כמה בדיקות גנטיות, הבנו שהרופאים חושדים במשהו. רק אחרי שלושה שבועות, כשתוצאות הבדיקות הגיעו, הבנו שיש בעיה ברצף הכרומוזומים של אנגוס".

מדובר בתסמונת כה נדירה עד שבתחילה הרופאים כלל לא חשדו שמדובר בזה. כל כך נדירה עד שהיא מתרחשת רק אחת ל-7 מיליון (!) לידות, כשהסימפטומים העיקריים שלה הם חוסר יכולת לדבר או ללכת, הכאה עצמית לעתים קרובות כתוצאה מתסכול על חוסר היכולת לתקשר בצורה נורמאלית עם הסביבה. "אנגוס לא שונה מכל ילד שסובל מתסמונת דאון, למרות שזו לא המחלה שממנה הוא סובל. היום אני מבינה שהוא לעולם לא יזכה לחיות חיים עצמאיים לחלוטין ותמיד יהיה תלוי בי, אבל כל עוד אני כאן – אנחנו מאמינים שנסתדר", מחייכת טנדי. "נמשיך לחיות ולנצח, כנגד כל הסיכויים".

תגיות:רפואהמחלהנדירתסמונת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה