חדשות בארץ

חוסר מודעות משווע: רק 32% מהישראלים מורחים קרם הגנה

למרות שסרטן העור הוא המחלה הממארת ביותר בישראל, רק 32% מהישראלים מקפידים למרוח קרם הגנה. נשים מודעות יותר מגברים

אא

אנו מצויים בימים אלו בחודשים החמים ביותר בשנה, אך למרות זאת - רק 32% מהישראלים מקפידים למרוח קרם הגנה. כך עולה מסקר של העמותה הישראלית למלנומה וסרטן העור.

הסקר נערך בקרב מדגם של כ-500 ישראלים, באמצעות מכון סמית. נתונים נוספים שעלו בסקר מעידים על כך שנשים באופן כללי נוהגות למרוח קרם הגנה באופן יום-יומי יותר מגברים. 43% מהנשים השיבו שהן נוהגות למרוח קרם הגנה באופן יום-יומי, לעומת 21% מהגברים שהשיבו כך.

39% מהמשתתפים בסקר ציינו כי הם סבורים שבזמן שהם נמצאים בצל, הם אינם צריכים למרוח קרם הגנה, כיוון שההצללה מגינה מפני השמש. סברה זו היא כמובן מוטעית, כיוון שהשמש פוגעת בכל דבר אחר שנמצא סביבנו, ומשם מוחזרת לאוויר, כך שגם בזמן שהייה בצל אנו למעשה חשופים לשמש.

הנתונים האופטימיים שבכל זאת עלו מהסקר נוגעים לנושא השימוש בשמן השיזוף. בשנים האחרונות ירד השימוש בשמן הזה, ורק 18% מהנשאלים הישראלים העידו על כך שהם משתמשים בשמן שיזוף בזמן שהם שוהים בים או בבריכה. כמו כן התברר כי 79% מהציבור מודע לכך שהשימוש במיטות שיזוף מסוכן בדיוק כמו שיזוף באמצעות השמש.

יצוין כי הנתונים הללו, אשר מעידים לדברי העמותה על היעדר מודעות מספקת, מגיעים על אף שסרטן העור הוא המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל, ואחד מגורמי הסיכון הנפוצים ביותר לחלות במחלה הוא חשיפה מוגברת לשמש.

תגיות:סקרקרם הגנהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה