חדשות בעולם

פטנט חדש וייחודי של גוגל למניעת תאונות: איך זה יעבוד בדיוק?

פטנט חדש של חברת גוגל עשוי למנוע את הנזק בפגיעות של כלי רכב בהולכי רגל, בכלי הרכב האוטונומיים שאותם היא מפתחת

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם יש סיכוי שבעתיד הקרוב או הרחוק תוכלו לשבת ברכב ולקרוא עיתון או להאזין להרצאה, מבלי שתצטרכו להתרכז בנעשה בכביש? העתיד הדמיוני הזה ככל הנראה קרוב מתמיד. פרויקט המכוניות האוטונומיות של גוגל מפתח מכוניות שתוכלנה לנהוג ללא נהג כלל, כך שאתם תוכלו להתעסק בכל מה שתרצו בתוך הרכב, כשזה האחרון יוביל אתכם ליעדכם באופן אוטומטי.

אך מה יקרה כאשר מכונית מסוג זה תיתקל בהולך רגל שינסה לחצות את הכביש? האם תוכל מכונית אוטונומית לזהות ילד שרץ לכביש במרדף אחרי הכדור שלו, או רוכב אופנוע שסטה לנתיב לא לו?

חברת Waymo, אשר שייכת לחברת גוגל (אלפאבית) רשמה פטנט חדש וייחודי, שימנע מן המכוניות האוטונומיות לפגוע בהולכי רגל. אם יגיעו המכוניות האלה לשוק, יתכן שהפטנט הזה יציל חיים, כפשוטו. הפטנט מפתיע, ואינו מסתמך על עצירה פתאומית או סטייה מהמסלול, שיכולות לגרום לנזק נוסף, חלילה – אלא על רעיון שונה לחלוטין.

רישומי הפטנט מגדירים חיישנים אשר יזהו מצב של פגיעה מתקרבת בהולך רגל. במקרה כזה, כל חלקיו הקדמיים של הרכב, כמו המוטות, הקפיצים והכבלים שממוקמים מתחת לפגוש – יזוזו ממקומם. החלק הקדמי של הרכב יהפוך להיות רך יותר, וכך ימזער את הנזק הנוצר מפגיעת רכב באדם. החיישנים יזהו את ההבדל בין פגיעה ברכב לבין פגיעה בהולך רגל או רוכב אופניים, כך שתהליך ה"התרככות" של הרכב לא יתרחש במקרה של פגיעה ברכב אחר, אלא רק במקרה של פגיעה בהולך רגל.

בל נקדים את המאוחר. לא מדובר במוצר קיים, אלא בפטנט בשלבי רישום מוקדמים. אין כל סימן לכך שהפטנט הזה אכן ישולב ברכבים האוטונומיים, של חברת גוגל או של כל חברה אחרת. יתרה מזאת – אין עדיין אף מחקר שבדק האם הרעיון הזה אכן יעיל ובטיחותי. היתרון המרכזי של הפטנט המדובר הוא בעיקר העובדה שהוא עתיד, ככל הנראה, להוביל אנשים נוספים לפתח יוזמות ורעיונות לשיפור בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים – במיוחד לקראת העידן ההולך ומתקרב של מכוניות אוטונומיות, שאינן נשלטות ביד אדם.

פרויקט המכוניות האוטונומיות נפתח בגוגל כבר בשנת 2009, כרעיון כללי. בדצמבר האחרון הופרד הפרויקט מגוגל והפך לחברה נפרדת, Waymo, שנמצאת תחת חברת אלפבית, שהיא חברת האם של חברת גוגל. כבר בשנת 2015 נערכה נסיעה ראשונה במכונית אוטונומית בטקסס – בה נסע אדם עיוור. מוקדם יותר השנה הזמינה חברת Waymo את התושבים בעיר פיניקס שבאריזונה להירשם לניסוי פומבי שייערך במכוניות אוטונומיות, בדרך לשלב הבא בפיתוח הפרויקט.

תגיות:גוגלהולכי רגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה