חדשות בעולם

ברצלונה: ממשיך המצוד אחרי המחבל

שלושה ימים אחרי הפיגוע, משטרת ספרד ממשיכה בחיפושים אחרי המחבל יונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, שרצח 13 בני אדם ביום חמישי האחרון

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משטרת ספרד ממשיכה בחיפושים אחרי יונס אבו-יעקוב, המחבל שרצח 13 בני אדם בברצלונה. החיפושים הנרחבים אחריו הסתיימו ללא תוצאות.

החשש בברצלונה הוא שלפני שאבו-יעקוב ייתפס, או בניסיון מעצרו, הוא יבצע פיגוע נוסף. הנוכחות המשטרתית בקרבת מרכזי תיירות בספרד הוגברה.

גם משטרת צרפת הגבירה את הבדיקות בגבול עם ספרד, לאחר שספרד העבירה לצרפת העבירה ספרד לצרפת את רשימת החשודים, מחשש שיברחו לצרפת. גורם ביטחוני בצרפת אמר כי משטרת ספרד מחפשת טנדר מסוג "קנגו" ששכרו המחבלים, וייתכן שחצה את הגבול לצרפת.

במקביל לחיפושים אחר יונס אבו-יעקוב, טוענת משטרת ספרד כי תא הטרור שגרם לשני הפיגועים בספרד כלל 12 איש. חמישה מהם חוסלו מיד אחרי פיגוע הדריסה, ארבעה נעצרו בחשד למעורבות בפיגועים ושניים נוספים נהרגו יום לפני הפיגוע, כאשר חומר נפץ התפוצץ בביתם, דבר שנחשב כ"תאונת עבודה". החבר ה-12 הוא אבו-יעקוב בן ה-22, שעדיין מסתובב חופשי.

שוטרים שהגיעו אל ביתם של חברי החוליה גילו מכלי גז וחומרי נפץ, מה שמצביע על כך שהמחבלים תכננו מתקפה קטלנית יותר, שכללה פיצוץ אדיר בסמוך לכנסייה.

פיגוע הדריסה בלב ברצלונה היה ביום חמישי אחר הצהריים. המחבל, ככל הנראה אבו-יעקוב, דהר אל תוך ההמון ונסע יותר מחצי ק"מ. בפיגוע נרצח לפחות 13 ונפצעו למעלה מ-120. הפיגוע השני התרחש לפנות בוקר של יום שישי, כאשר חמישה מחבלים שעטו ברכבם לעבר הולכי רגל. הם פצעו שבעה ולאחר מכן מכוניתם התהפכה. כשהם יצאו ממנה חיסלו אותם השוטרים. באירוע נפצעו לפי דיווח המשטרה שישה אזרחים ושוטר.

המשטרה דיווחה כי המחבלים נשאו עמם חגורות נפץ, מה שמעיד על כך שתכננו פיגוע גדול בהרבה. ארגון דאע"ש לקח אחריות על שני הפיגועים.

תגיות:ברצלונהמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה