חדשות בעולם

מחבל מתאבד התפוצץ במעבר הגבול מעזה למצרים

בתקרית חריגה במעבר רפיח התפוצץ אתמול בלילה מחבל תומך דאע"ש וגרם להריגתו של איש חמאס ופציעתם של כמה נוספים

  • כ"ה אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחבל מארגון סלפי המשתף פעולה עם דאע"ש פוצץ עצמו אתמול בלילה במעבר הגבול בין עזה למצרים באזור רפיח. הפיצוץ אירע לאחר שהמחבל התעמת עם כוחות הביטחון המקומיים של ארגון החמאס, הושלט ברצועה. בעקבות הפיצוץ נהרג, מלבד המחבל, גם אחד מאנשי חמאס. הארגון מסר כי עוד חמישה מאנשיו נפצעו בתקרית.

האבטחה במעבר הגבול בין עזה למצרים תוגברה משמעותית בתקופה האחרונה, זאת על מנת למנוע מעבר של גורמים קיצוניים התומכים בדאע"ש אל חצי האי סיני. מצרים התנתה את פתיחת מעבר רפיח באופן רצוף בכך שחמאס יוכיח את עצמו כמסוגל לעצור את הגורמים הקיצוניים הללו מפלישה לטריטוריה מצרית. צבא מצרים עסוק כבר תקופה ארוכה בלחימה עזה בתומכים בדאע"ש בחצי האי סיני, ובאופן טבעי לא מעוניין שהתומכים הללו יקבלו תגבורת מהרצועה.   

התוכנית לפתיחת מעבר רפיח מבוססת על הסכם שהושג לפני שבועיים בין מצרים ובין החמאס, בתיווכו של מוחמד דחלאן, איש הפתאח ויריבו הגדול ביותר של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. כחלק מאותו ההסכם המצרים התחייבו לאפשר למדינות המפרץ ללבנות תחנת כוח חדשה ברצועת עזה כדי לפתור את מצוקת החשמל המקומית. שיתוף הפעולה, החדש, עם זאת, תלוי ביכולת של חמאס להוכיח את עצמו בחסימת אוהדי דאע"ש ברצועה. כך מצאו את עצמם אנשי חמאס אתמול בלילה במצב בלתי שגרתי שבו הם מהווים קורבן לפיגוע התאבדות.                            

תגיות:מצריםמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה