סיפורים אישיים

בן ה-12 התעורר מקומה אחרי חצי שנה, ולחש שתי מילים

בן 12 אושפז בבית החולים כשהוא שרוי בתרדמת, לאחר שהוכה בבית ספרו. אחרי חצי שנה בתרדמת התעורר ולחש שתי מילים באוזני אמו, וכעת היא זו שיוצאת כנגד תופעת הבריונות

הנרי במהלך האשפוז בבית החולים הנרי במהלך האשפוז בבית החולים
אא

המקרה של הנרי סמבדנר (באנגלית: Henry Sembdner) בן ה-12 מאילינוי הוא ההוכחה לכך שצריכה להיות לנו אפס סובלנות כלפי תופעות של בריונות. הבריונות משפיעה על אנשים בכל הגילאים, אבל מצויה ביותר אצל תלמידי בית ספר, שצריכים להתמודד עם התופעה מדי יום (ובפרט בבתי ספר שבהם אין דגש על ערכים של יראת שמיים, כבוד לזולת, אהבת ישראל וכדומה).

זה היה יום רגיל ושגרתי. הנרי צעד לו במסדרונות בית הספר בו למד, כאשר נתקל לפתע בתלמיד אחר, בלי כוונה.

התלמיד הזועם, שחשב שהנרי נדחף אליו בכוונה, דחף אותו בעוצמה אל הרצפה תוך שהוא מסנן לעומתו קללות עסיסיות. הנרי האומלל ניסה לקום מהרצפה, אך התלמידים האחרים לא אפשרו את זה - הם היכוהו בכל חלקי גופו, עד שפניו נסדקו ודם רב החל לרדת מאזור ראשו.

הנרי הובהל לבית החולים המקומי כשהוא סובל מפצעים אנושים בכל חלקי גופו, ומדימומים במוחו. הוא הוכנס לחדר הטראומה של בית החולים כשהוא מורדם ומונשם, ושקע בתרדמת (קומה). "זה היה נורא לבקר את הנרי בבית החולים, ולראות אותו חסר תנועה. זה כל כך עצוב, פשוט נורא", סיפר אחד מחבריו של הנרי, לחדשות ABC News.

הנרי כיוםהנרי כיום

 

"ואז הנרי פקח פתאום את העיניים, ואמר לנו שתי מילים"

במשך קרוב לחצי שנה, הקפידו חבריו של הנרי לבקר אותו בבית החולים, ושלחו לו כרטיסי ברכה ומתנות. "זה נהדר שיש הרבה אנשים שאכפת להם מהנרי ושמחכים שהוא יתעורר", שחזרה אמו קארן. "אנחנו יודעים שזה יקרה, ומחכים לרגע שבו הוא יחזור לחיים נורמאלים, בחיק משפחתו האוהבת".

לדברי קארן, האמונה היא זו שנסכה בהם את הכוחות להמשיך במסע, ולא לוותר. להמשיך לפקוד בכל יום את מיטתו של הנרי, ולהיאזר בסובלנות. "לאט לאט ראינו שהנרי מראה סימני התקדמות, ויום אחד, אחרי יותר מחצי שנה, הוא פתאום פקח את העיניים ואמר לנו שתי מילים ראשונות מזה הרבה זמן. הוא אמר: 'אני רעב', ובאותם רגעים היה נדמה לי שאלו המילים הכי יפות ששמעתי בחיי. במהלך הימים הקרובים נערוך ביקורי מעקב עם 10 רופאים שונים, וננוח. אנחנו מקווים שלא תהיה לנו שום נסיגה לאחור, ושמחים שהנרי התעורר שוב".

קארן מוסיפה וכותבת כי למרות השמחה על כך שהנרי התעורר, "החוויה הזו לא הייתה אמורה לקרות. ילדים לא אמורים לכלות את הכעסים שלהם בילדים אחרים, וזה דבר שצריך להוקיע אותו ולהתייחס אליו במלוא החומרה. הבן שלנו סבל מבריונות במשך חודשים ארוכים ולא היה ברור לנו איך זה יסתיים. הפעם זה נגמר בטוב, אבל אני לא רוצה לחשוב על כל הילדים שסיימו את חייהם כתוצאה מבריונות של ילדים אחרים".

תגיות:בית ספרונשמרתםילדיםבריונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה