סיפורים אישיים

מפעים: כך קיבלו 3 הילדים הזאטוטים אבא במתנה

"מצבו של החולה הלך והידרדר. מערכות הגוף קרסו ולא היה כל הסבר רפואי. כל המשפחה הייתה שבורה, המצב היה בלתי נתפס". סיפור מיוחד על שבירת המידות

  • כ"ט טבת התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במדור 'מכתבים למערכת' ב'יתד נאמן' התפרסם המכתב המרגש הבא, הממחיש עד כמה חובה להקפיד על זהירות מפני גרימת צער לזולת, וכמה גדול כח שבירת המידות.

"אני מתגוררת באחת הערים במרכז הארץ, ועסוקה מאוד בעבודתי ובטיפול בילדיי היקרים", פותחת הכותבת את מכתבהּ. "לסיפור שלי יש שני חלקים. חלקו הראשון נוגע לשכנה המתגוררת אצלי בבנין המתמודדת עם קשיים שונים, והתחושה שלי שמשום מה אני נאלצת לספוג את המרירות והקושי השונים והיא מקפידה עליי שאיני מספיק בקשר איתה".

"כולם יודעים ומבינים שעם כל מטלות היום לא שייך לנהל מערכת קשרים מורכבת מדי ובפרט כאשר איני מעוניינת בזה, אבל היא נורא הקפידה עליי על כך. באחת הפעמים חשתי שאיני מסוגלת והסברתי לה בשיחה טלפונית שאני מאוד עסוקה בעבודה ובבית ואיני יכולה להיות יותר מידי בקשר. למרות זאת היא בחרה להיפגע, ובמשך חודשיים, בכל עת שחלפה על פניי התעלמה במכוון ואף לא אמרה שלום.

"חשתי בכעסה הגדול, על לא עוול בכפי, והלכתי לשאול בעצת רב, מה עליי לעשות, האם אני צריכה ללכת אליה, או להתעלם. הרב השיב, כי מאוד חשוב לתת לה הרגשה שאני חברה שלה ולא 'זורקת' אותה", ממשיכה הכותבת לתאר את המצב אליו נקלעה, כאשר שכנה 'דורשת' ממנה קשר הדוק ומכביד.

"כאן אני מגיעה לחלק השני של הסיפור שלי, שהוא נוגע למשפחה הקרובה אצלנו. אח של גיסתי חלה בדלקת ראות רגילה ואושפז בבית החולים. באופן בלתי מוסבר מצבו הידרדר באופן מבהיל, עד שהרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו. הזעיקו למיטתו את טובי הרופאים שבחנו את כל האפשרויות וניסו את כל הדברים והם אמרו שלא נתקלו במצב כזה. הם אפילו לא ידעו לאבחן את מצבו הקשה. עד כדי כך, שהם נאלצו לומר למשפחה, כי לא נותר דבר מה לעשות, מלבד תפילה, כמובן.

"בכל אותו זמן, אשתו חשה כי העולם 'נפל' עליה. היא נאלצה פתאום להתמודד עם מצב קשה מאוד, כשבעלה שוכב מורדם ומונשם בסכנת חיים, והיא לבד. אימה נפטרה חודש קודם לכן ממחלה, היא טיפלה לבדה בשלושת ילדיה ובמקביל לא משה ממיטת בעלה שמצבו הרפואי הלך והידרדר לנגד עיניה. הילדים הקטנים לא הבינו לאן אבא נעלם פתאום, ובחלוף כמה ימים ושבועות שאלו אם הוא חי, וכשדמעות בעיניה ניסתה האם הצעירה לחזק את ילדיה ואת עצמה, ואמרה להם שהוא חולה וזקוקים להרבה תפילות ורחמי שמים.

"גם אנו, כל בני המשפחה, התגייסנו יומם ולילה לתפילות וקבלות חיזוקים, בכל מקום פרסמו את שם החולה שיעתירו עבורו, אך מצבו הלך והידרדר, מערכות הגוף קרסו ולא היה כל הסבר רפואי. כל המשפחה הייתה שבורה, המצב היה בלתי נתפס.

 

בדיוק באותן שעות בהן שהיתי אצל השכנה – החולה החל לפתע לנשום בכוחות עצמו

"החלטתי לעשות מעשה. "הייתי לבד עם עצמי בביתי, פניתי בדמעות לבורא עולם ואמרתי בקול: 'אני הולכת לעשות מעשה של שבירת המידות, על אף שלא פגעתי בה מעולם, לרפואתו השלמה'", מספרת הכותבת בדמע.

"עליתי לביתה, ובתהליך ארוך של ארבע שעות השפלתי את עצמי באופן שקשה לי לתאר, כאשר אני מסובבת את כל המצב לחלוטין ומסבירה לשכנה שהכל נובע מבעיות שיש לי ושגם המשפחה שלי מתמודדת עם הבעיות הללו, ושאני 'אנוכית' ולא בסדר, וארך לי כמה שעות להסביר לה עד כמה הבעיה היא בי וחלילה לא בה. ממש הורדתי את עצמי למצב שאני תחתיה, ואני בעייתית ואף זקוקה לעזרתה. היה זה מאמץ נפשי, חשתי מותשת, אך יחד עם זאת אושר עילאי על ההקרבה האמיתית שאני עושה לרפואתו השלמה של בן משפחתנו ששכב כאבן ללא הופכין בביה"ח, למען אשתו וילדיו הזאטוטים שפחדו לאבד את אבא שלהם.

"לאחר ארבע שעות ארוכות מאוד, יצאתי מביתה ודמעות בעיניי. הרגשתי שעשיתי את הדבר הנכון והכנעתי את היצר", מתארת הכותבת.

"למחרת התקשרה אליי גיסתי וסיפרה לי שאף אחד לא יודע מה בדיוק אירע, אך בשעות הבוקר - בדיוק באותן שעות בהן שהיתי אצל השכנה – אחיה החל לפתע לנשום בכוחות עצמו. בדיוק באותן שעות בהן שהיתי אצל השכנה – אחיה החל לפתע לנשום בכוחות עצמו. באורח פלאים המצב הלך והשתפר מרגע לרגע, באופן בלתי ייאמן. ניתקו אותו ממכונת ההנשמה, הוא החל פתאום לקום וללכת ואף ביקש להשתחרר לביתו.

"הרופא ההמום הודיע שהוא לא משחררו עד שהוא לא רואה בעיניו כיצד הוא עולה במדרגות. למרבה הפלא, הוא עזב את ההליכון ועלה שלוש קומות לבד. הרופאים הוכו בתדהמה, לא היה להם שום הסבר למה שמתרחש לנגד עיניהם. כעבור זמן קצר בלבד הוא שב לביתו, בריא ושלם, ב"ה, לאשתו שכה חיכתה לו ולילדיו הקטנים שקיבלו אבא במתנה! ובשבת האחרונה הם כבר אירחו את משפחתו של אחי בביתם", מתארת הכותבת בהתפעלות את הנס הפלאי שזכו לראות במו עיניהם.

"כאשר שמעתי על הנס הגדול, ירדו לי דמעות, הרגשתי עד כמה אכפת להקב"ה על כל צער שנגרם לאדם, בכל מצב בו הוא נמצא, ועל אף שלא נעשתה כל פגיעה. הכח העצום של שבירת המידות וההחלטה לשמח את השכנה, למרות שבכל פעם שאנו נפגשות היא מציעה לי כעת עזרה, ושולחת אותי להנחיות שונות לטפל ב'בעיות' שלי, עוררו זכויות רבות בשמים, ואני שמחה שזכויות כאלו גדולות התגלגלו על ידי", מסיימת הכותבת את מכתבה המרגש והמעורר.

תגיות:סיפורים אישייםמחלהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה