חדשות בארץ

הכתובת היתה על הגשר: מצבם העגום של הגשרים בארץ

בלי להפחית מאום מהצער על מותו של נהג המשאית באסון קריסת הגשר, חשוב לשים לב לכך שאסון גדול הרבה יותר נמנע בחסדי שמים

  • כ"ג אב התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אסון קריסת הגשר בכביש 4 אמש (שני) גרמה, למרבה הצער, למותו של נהג המשאית. עם זאת, אין לשכוח את העובדה שאסון גדול הרבה יותר עלול היה לקרות, חלילה, אם הגשר היה צונח על מכוניות נוספות, או שהיו עליו הולכי רגל שהיו נופלים אל תוך הכביש הסואן.

תחזוקת הגשרים בישראל אינה עומדת בדרישות. כבר ב-2011 התריע מבקר המדינה על כך שתחזוקת המבנים בישראל נופלת בין הרשויות והמשרדים השונים, שבוחרים להתנער מכך כל אחד בתורו. מאז, מיותר לציין, לא נעשה דבר בענין.

בראיון שהעניק אמש ישראל גודוביץ', מהנדס העיר תל אביב לשעבר, לאתר nrg, עלתה תמונת מצב מדאיגה במיוחד בנוגע למצב הגשרים בארץ. "האינסטינקט הראשוני שלי הוא לא להגיד כלום", אמר גודוביץ', למה לי להלחיץ את הציבור? מה ייצא לי מזה שאנשים לא ישנו טוב בלילה? הרי לא יתקנו את הגשרים בישראל".

"אני די בטוח שב-40 שנות קיומו של הגשר הזה לא בדקו אותו בטיחותית. הרי הוא מחבר בין גבעת שמואל לבני ברק, ונמצא גם באחריות משרד התחבורה ועוד רשויות. ככה נוצרת מציאות שהאחריות נופלת בין כמה וכמה גורמים ואף אחד לא בודק אלא סומך על האחר. אני לא אומר זאת דווקא על הגשר הזה ספציפית, אלא על כל הגשרים במרחב גוש דן. מבנים מפוארים עומדים במשך שנים, ואין שום רשות שהאחריות הברורה שלה היא רק תחזוקה, או רק בדיקה של מה שקורה עם המבנים המפוארים והמורכבים האלו. בכלל בארץ אין תרבות של תחזוקה. אומרים 'הגשר עומד אז הכול בסדר הוא ימשיך לעמוד'. חשוב להבין שמבנים הם דבר שמצריך תחזוק".

"צריך להקים רשות לאומית שתבדוק את הגשרים והמחלפים בישראל", טוען גודוביץ'. "הרי הערים השונות רק מאפשרות לשים את הבסיסים לגשרים. הכבישים הם באחריות משרד התחבורה. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה אם ייפול גשר באיילון. תאר לך שמשאית תתנגש בגשר שם, או בגשר אסטרטגי אחר במרכז", הוא מתריע על אסונות שעלולים להתרחש.

"אני לא רוצה לגרום לציבור לא לישון בלילה, אבל על פי היכרותי את המצב בכל אזור המרכז, יש ממה לחשוש", מסכם גודוביץ' את דבריו. 

 

 
תגיות:גשרקריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה