חדשות בעולם

11 שנים למלחמת לבנון השניה: פעילי חיזבאללה חוגגים

בחיזבאללה מציינים 11 שנים למלחמת לבנון השניה, וערכו מפגן ראווה בכפר אל חיאם, בו התחוללו קרבות עזים בין צה"ל לחיזבאללה

  • כ"ב אב התשע"ז
עמדת התצפית שהקים ארגון חיזבאללה בסמוך לגבול עם ישראל (צילום: דובר צה’’ל)עמדת התצפית שהקים ארגון חיזבאללה בסמוך לגבול עם ישראל (צילום: דובר צה’’ל)
אא

במקביל לישראל, גם בארגון הטרור חיזבאללה מציינים בימים אלה 11 שנים למלחמת לבנון השנייה. אתמול (ראשון) הבחינו תושבי מטולה בשיירות ארוכות של רכבים שחלפו לאורך הגבול, ועליהם התנופפו דגלי הארגון. הרכבים עשו את דרכם לכפר אל חיאם, מקום בו התנהלו בשנת 2006 קרבות עזים בין כוחות צה"ל לכוחות חיזבאללה.

באתר nrg פורסם תיעוד, בו ניתן לראות את השיירות בסמוך לגבול. הפעילים נופפו, צעקו וירו זיקוקים לעבר תושבי מטולה ויישובי הסביבה, שהבחינו בתנועה החריגה.

אמיר שושני, תושב מטולה, סירב להתרגש, וסיפר ל-nrg כי הבחינו ברכבים עם הדגלים. "כשהרכבים עברו מול הבתים שלנו – הם צפצפו וירו זיקוקים".

"האורחים שלנו בצימרים, שעזבו זמן קצר לפני האירוע, התלוננו שלא קראנו להם לצפות במחזה, והבטיחו לבוא בפעם הבאה", הוסיף שושני בבדיחות קלה. "מבחינתנו המקרה לא מלחיץ או מעורר חרדה, כי אנחנו יודעים ש-11 שנים אחרי לבנון השנייה כל הבתים שנפגעו אצלנו שוקמו אחרי מספר חודשים, ואילו בדרום לבנון עדיין נאלצים התושבים להחזיק גנרטורים כי מערכת החשמל לא מסוגלת לעבוד יותר מ-12 שעות ברצף, רבים מהגשרים עוד לא שוקמו ובתים ומבני ציבור עדיין ניצבים הרוסים".

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשא אתמול נאום תקיף נגד ישראל. "התבוסה שישראל ספגה ב-2006 תהיה קשה יותר בפעם הבאה. כל כוח יבשתי ישראלי שיעז להיכנס ללבנון יתעמת עם כוח גדול פי מאה ממה שהיה אז", אמר נסראללה בנאומו מהבונקר.

נסראללה ניסה להלך אימים על אזרחי ישראל, וציין כי "פינוי מכל אמוניה על ידי ישראל הוא תוצאה של איומי חיזבאללה. הם מודעים לחוזקנו וליכולותינו. אנחנו מקווים שהם פועלים לפינוי הכור בדימונה, כי הוא מסוכן יותר", אמר תוך שהוא רומז שביכולותיו להגיע לדימונה.

נסראללה פנה לציבור הלבנוני וניסה, כהרגלו, להציג את חיזבאללה כמגנה של לבנון. "זו ההתנגדות הלבנונית האמתית. אין לנו חופשות. אנחנו כל הזמן עוקבים אחרי התפתחות האויב, מתחמשים בנשקים הכי חדישים ומתאמנים ללא הפסקה. ההתנגדות הלבנונית רצינית ולא מונעת משום רווחים פוליטיים". 

הנאום עסק גם בממשל האמריקאי החדש בראשות הנשיא דונלד טראמפ ובתוכנית הסנקציות שוושינגטון מקדמת נגד ארגון חיזבאללה, שרק לאחרונה אישרה חבילת סנקציות נגד איראן, בעלת ברית של הארגון. "ישראל סומכת על ממשל טראמפ שיפעיל לחץ עלינו, על ההתקוממות הלבנונית, על העם הלבנוני ועל בני הברית של חיזבאללה בלבנון ובמדינות נוספות. הוא לא יכול לפגוע בנו עם כל האמצעים שינסה להפעיל", אמר מזכ"ל הארגון.

תגיות:חיזבאללהמלחמת לבנון השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה