חדשות בארץ

נס ההצלה של אברהם ששון: שב לחיים אחרי 50 דקות ללא דופק

במשך 50 דקות ארוכות שכב אברהם ששון כשהוא מחוסר הכרה בניידת טיפול נמרץ, אך בחסדי ה' יתברך - אחרי מאמצי ההחייאה שכללו עיסויים, מכות חשמל בדפיברילטור והנשמות - ששון חזר לחיים כנגד כל הסיכויים. וזה עוד לא סוף הסיפור

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

השבוע התמוטט ואיבד את ההכרה אברהם ששון, תושב פתח תקווה, באמצע הלילה. אשתו אירית שנכחה בבית כשזה קרה, מיהרה להזעיק את כוחות מד"א - שהגיעו למקום ראשונים, והחלו בביצוע פעולות החייאה. "ברגע ששמעתי את אברהם מתנשף, הבנתי שמשהו לא תקין והזעקתי את מד"א", שחזרה אירית היום. "הצוותים שהגיעו אלינו התנהגו בצורה שהיא לא פחות ממדהימה. על אף שידעו שמדובר בחולה מורכב - הם לא הרפו, ונלחמו על חייו במשך מעל ל-50 דקות. הפאראמדיקים לקחו אותנו לשיחה והרגיעו אותנו עד כמה שניתן, תוך כדי טיפול".

במשך 50 דקות ארוכות שכב ששון כשהוא מחוסר הכרה בניידת הטיפול נמרץ, אך בחסדי ה' יתברך - אחרי מאמצי ההחייאה שכללו עיסויים, מכות חשמל בדפיברילטור והנשמות - ששון חזר לחיים כנגד כל הסיכויים. 50 הדקות הללו בעבור אירית ובני משפחתו של ששון היו מורטות עצבים וקריטיות, אך לבסוף הדופק חזר ובני המשפחה נשמו לרווחה. 

אך כאן עוד לא נגמר הסיפור, שכן מיד לאחר שמצבו של ששון התייצב והוא פונה לבית החולים 'בלינסון' - איבד בשנית את הכרתו. הרופאים נאבקו על חייו במשך ימים ספורים, ובשל מצבו הסיקו כי גם אם ישוב לחיים, יהא פגוע מוחית או קוגניטיבית. 

אלא שבורא עולם דווקא רצה אחרת, וכעבור שבוע ימים - הכרתו של ששון שבה אליו, והוא חזר לתפקוד תקין ללא שום נזקים לטווח הארוך. 

"ראינו את אברהם כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים", שחזר חובש רפואת החירום רוני בניימינוב, שהגיע עם שאר הכוננים לזירה. "ביצענו בו פעולות החייאה נמרצות וממושכות שארכו קרוב לשעה, ובמהלכה נלחמנו להציל את אברהם כפי שאנו נוהגים בכל מקרה שאנו מטפלים בו. לשמחתנו, הלב של אברהם חזר לפעום, ואחרי בדיקות נוספות שביצענו הוא פונה בניידת טיפול נמרץ ישירות לחדר הצנתורים בבית החולים, שם הרופאים המשיכו להעניק לו טיפול רפואי".

בפגישה שנערכה בין אירית ואברהם לבין החובשים רוני בניימינוב ואמג'ד ניקולא, והפרמדיקית סטלה מנור - הודו השניים מקרב לב לצוות על הטיפול המסור שהציל את חייו של אברהם. 

תגיות:החייאהדום לבנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה